همکاری گمرک عراق با ایران برای کنترل شیوع کرونا

رئیس امور مرز‌ها و بنادر عراق گفت قصد دارد با وزیر بهداشت ایران در مورد وضعیت شیوع کرونا و تلاش برای جلوگیری از انتشار بیشتر آن گفت‌وگو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، عمر الوایلی، رئیس امور مرز‌ها و بنادر عراق، گفت مقامات این کشور در حال برنامه‌ریزی هستند تا از سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران برای صحبت درباره وضعیت شیوع کرونا در شهر‌های ایران و تلاش به منظور جلوگیری از انتشار بیشتر آن دعوت کنند.

الوایلی در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «در دیدار با سفیر ایران، کمیسیون ویژه مبارزه با ویروس کرونا در عراق موافقت کرد تا دعوت‌نامه‌ای به وزیر بهداشت ایران برای سفر به بغداد ارسال شود و در مورد تحولات اخیر و اقدامات در این خصوص گفت‌وگو صورت گیرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «بر اساس این جلسه، کمیسیون تصمیماتی را در خصوص اینکه چه اقدامات بهداشتی باید انجام شود، در آینده اتخاذ خواهد کرد.»

کرونا نخستین بار در ماه دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین دیده شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۷۶ هزار نفر را آلوده ساخته است، اما از این میان ۲۱ هزار نفر بهبود یافته‌اند. تاکنون ۳۰ کشور در جهان به این ویروس آلوده شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار