با حضور اسلامی؛

بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی و روستایی در خوزستان افتتاح شد

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: 103 کیلومتر راه اصلی و روستایی با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا رضایی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: همزمان با آغاز طرح اقدام ملی مسکن در کشور این طرح در خوزستان آغاز شد و کلنگ احداث ۷ هزار و ۶۱۲ واحد مسکونی در استان به زمین زده شد.

او با اشاره به افتتاح چند طرح راهسازی در استان بیان داشت: امروز همچنین بیش از ۷۵ کیلومتر راه اصلی و ۲۸ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

رضایی با اشاره به مشکلات محله منبع آب اهواز اظهار کرد: این مساله سال‌ها در کشور و استان مطرح شده است و اکنون با اجرای این طرح، مشکلات ساکنان این منطقه حل می‌شود و به محلی ایمن منتقل خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: با پیگیری و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته یکهزار و ۶۸۰ واحد در ۲۵ هکتار از اراضی منطقه سپیدار با هدف جابه جایی خانه‌های منطقه منبع آب اهواز احداث خواهد شد و ۸۱۱ واحد آن برای ساکنان این منطقه در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: این طرح بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت و پیش بینی می‌کنیم این تعداد واحد‌ها در کمتر از ۲ سال ساخته و به ۸۱۱ واحد در خطر منطقه منبع آب واگذار شود.

رضا رضایی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ هکتار برای طرح اقدام ملی پیش بینی شده است که به طور خالص ۵۰ هکتار از آن برای احداث واحد‌های مسکونی و باقی این اراضی برای معابر و مراکز خدماتی در نظرگرفته خواهد شد.

او با اشاره به افتتاح پل نهم اهواز ادامه داد: این پل سال‌ها با مشکلات فراوانی مواجه بود، اما با پیگیری‌های انجام گرفته از سوی وزیر راه و شهرسازی و استاندار خوزستان سرانجام اجرایی شد.

رضایی افزود: این پل حدود ۵۰۰ متر طول دارد و می‌تواند گره گشای مشکل ترافیکی منطقه کیانپارس و دیگر مناطق شهری اهواز باشد. طول دهانه مرکزی پل ۱۵۰ متر است و از بزرگترین دهانه‌های مرکزی پل در کشور است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار