لزوم حفاظت از جنگل‌ها در برابر بلایای طبیعی و انسانی

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان بر لزوم حفاظت از جنگل‌ها و بیشه زار‌ها در برابر بلایای طبیعی و انسانی تاکید کرد.

امین وثوقیان رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به تعریف فائو مبنی بر اینکه کشور ایران جزء کشور‌های فقیر از لحاظ پوشش جنگلی است، گفت: فقط ۱۵ درصد اراضی استان را پوشش جنگلی و بیشه زار‌ها تشکیل می‌دهند.

او به فشار زیاد بر جنگل‌ها و بیشه زار‌ها از جمله بلایای طبیعی و انسانی اشاره کرد و اظهار داشت: در صورتیکه فشار‌های مذکور بر این منابع طبیعی و حیات بخش کاهش یابد می‌توان به اهداف حفاظتی و احیایی جنگل‌ها دست یافت.

وثوقیان، آتش سوزی جنگل ها، اجرای پروژه‌های عمرانی نظیر؛ احداث جاده در جنگل، سد سازی ها، عبور دکل‌های برق، خطوط انتقال گاز و... را از جمله فشار‌های مخرب بر جنگل‌ها برشمرد و تصریح کرد: وجود دام‌ها در دل جنگل نیز به عنوان یکی از موارد جلوگیری کننده تجدید حیات طبیعی جنگل‌ها محسوب می‌شود.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان همکاری و هماهنگی کلیه دستگاه‌ها و داشتن یک برنامه ملی به منظور کاهش فشار‌ها را بسیار مهم دانست و بیان داشت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد حمایت دستگاه‌های زیربط باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار