وقوع ناپایداری‌های جوی و دریایی از فردا؛

خلیج فارس تا پایان هفته مواج است

هواشناسی بوشهر پیش بینی کرد نفوذ امواج ناپایدار سامانه بارشی، باعث ناپایداری‌های جوی و دریایی از فردا تا چهارشنبه خواهد شد که بر اثر آن دریا مواج خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی جوی نشان می‌دهد که از فردا (دوشنبه) با ورود یک سامانه بارشی به جنوب غرب کشور و نفوذ امواج ناپایدار، ناپایداری‌های جوی و دریایی افزایش می‌یابد.

زهرا راستگو افزود: بنابراین، از عصر دوشنبه تا اوایل چهارشنبه ضمن افزایش پوشش ابر، افزایش محسوس دما و وزش باد گاهی شدید، احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش موقت دید افقی، بارش پراکنده باران و رعدوبرق در برخی نقاط از نیمه شمالی استان دور از انتظار نیست.

او ادامه داد: از اوایل چهارشنبه به تدریج جریان‌های به نسبت شدید شمال غربی جایگزین جریان‌های جنوبی می‌شود که تا پایان هفته ادامه خواهد یافت و دمای هوا نیز در روز‌های پایانی هفته کاهش محسوسی می‌یابد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: سواحل استان و خلیج فارس از اواخر دوشنبه تا پایان هفته به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

راستگو با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان، افزود: تا پیش از ظهر فردا، آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و به تدریج افزایش ابر و افزایش دما، خواهد بود.

او بیان کرد: امروز جهت وزش باد متغیر، بیشتر شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی ۳۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود که از فردا بیشتر سمت باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ و به تدریج تا ظهر فردا ۳۶ کیلومتر در ساعت خواهد شد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار هواشناسی بوشهر، ارتفاع موج دریا را ۳۰ تا ۶۰ و گاهی ۹۰ سانتیمتر پیش بینی کرد و گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۰۱ بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۴۸، جزر دوم دریا ساعت ۱۳:۵۵ و مد دوم ساعت ۲۰:۰۵ خواهد بود.

راستگو عنوان کرد: امروز جم با ۹ درجه خنک ترین شهر استان بود و در ۲۴ ساعتعسلویه  با ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین شهر بوده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.