تاکنون گزارشی از تخلف فرمانداران در حوزه اجرای فرآیند انتخابات نداشتیم

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: تا مرحله اخذ رای، گزارشی از تخلف فرمانداران در حوزه اجرای فرآیند انتخابات نشده است.

تاکنون گزارشی از تخلف فرمانداران در حوزه اجرای فرآیند انتخابات نداشتیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن جعفری  رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی، در دیدار اعضای ستاد انتخابات خراسان رضوی با استاندار خراسان رضوی گفت: تا مرحله اخذ رای، گزارشی از تخلف فرمانداران،  در حوزه اجرای  فرآیند انتخابات گزارش  نشده است، همچنین تاکنون کمترین تنش و درگیری در پنج حوزه انتخابیه‌ای که نتایج شمارش آرا در آن‌ها به صورت رسمی اعلام شده است هم نداشتیم.

او با اشاره به اینکه خراسان رضوی جزء پنج استان برگزار کننده دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود،تصریح کرد: مباحثی نظیر قانون مداری، سلامت انتخابات، بی‌طرفی، مشارکت افزایی و تعامل همه جانبه از جمله اهداف ستاد انتخابات خراسان رضوی و کمیته‌های تحت نظارت آن بود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: ۱۲ حوزه اصلی و ۶۳ حوزه فرعی انتخابیه که شامل ۳۰ فرمانداری و ۴۵ بخشداری است، در فرآیند انتخابات خراسان رضوی دخیل بودند و ۸۲ هزار نفر هم در حوزه اجرای انتخابات نقش‌آفرینی داشتند؛ به همین منظور حداقل ۲۵ هزار نفر در حوزه تامین امنیت انتخابات خراسان رضوی،  تلاش کردند و بستر برگزاری انتخابات پرشور و مردمی را فراهم ساختند.

جعفری در خصوص تعداد صندوق‌های شعب اخذ رای افزود: چهار هزار و ۲۳ صندوق رای در شعبه‌ها تعبیه و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار برگه تعرفه رای هم برای هر یک از دو انتخاب مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی توزیع شد.

او با اشاره به سهولت فرآیند رای‌گیری با دستگاه الکترونیکی احراز هویت برخط، تصریح کرد: به کارگیری دستگاه احراز هویت الکترونیکی برخط،  در انتخابات استان از مزیت‌های خوب این دوره بود که در آن،  تعداد چهار هزار و ۲۳ دستگاه احراز هویت تحویلی از وزارت کشور به شعبات اخذ رای خراسان رضوی ارسال شد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: این دستگاه در فرآیند برگزاری انتخابات روزقبل،  خطا‌های انسانی را بسیار کاهش داد و به صورت لحظه‌ای آمار رای دهندگان و میزان مصرف تعرفه‌ها را گزارش می‌داد.

جعفری با بیان اینکه انتخابات خراسان رضوی در نهایت امنیت برگزار شد، افزود: در ستاد امنیت انتخابات استان هر رخداد امنیتی احتمالی بود، با استفاده از دستگاه‌های عضو شورای تامین رصد و کلیه مباحث امنیتی در استان در ابعاد مختلف پیگیری شد.

انتهای پیام//م. ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.