لطیفی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آخرین جزئیات از محدودیت عبور و مرور در مرز‌های ایران/ بسته شدن تمام مرز‌های زمینی ایران و ترکیه

سخنگوی گمرک ایران از آخرین محدودیت‌های اعمال شده در مرز‌های ایران به علت شیوع ویروس کرونا خبر داد.

روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به تعدد مرز‌های بسته شده از جانب همسایگان کشور به علت شیوع ویروس کرونا، گفت: طبق جدید‌ترین اطلاعات کشور ترکیه مرز بازرگان و تمام مسیر‌های ورود ایران به این کشور را بسته است.

او گفت: وزیر کشور ترکیه در مصاحبه تلویزیونی دلیل بسته شدن مرز‌های ایران به این کشور را تدابیر امنیتی برای حفظ سلامت شهروندان این کشور اعلام می کند البته وزیر بهداشت این کشور نیز بسته شدن مرز‌ها را مطالبات مردمی در شبکه های مجازی می داند.

لطیفی با اشاره به بسته شدن مرز سدرک (نخجوان) به ترکیه تصریح کرد: ترکیه تنها مرز‌های خود به ایران را نبسته بلکه  ارتباط با سایر کشور‌ها را نیز برای حفظ جان شهروندانش محدود کرده است.

او ادامه داد: سامانه گمرکی آنکارا نیز قطع شده و همکاران گمرکی در تلاش هستند تا اتصال را برقرار و کامیونت‌ها را به مقصد منتقل کنند.

سخنگوی گمرک ایران افزود: در مرز بازرگان مسافران باقی مانده را جا به جا کردیم سپس عبور و مرور مسافران محدود شد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که بسته شدن مرز ترکمنستان به خاطر کروناست؟ گفت: خیر این موضوع به سایر مطالبات این کشور بازگشته و از ماه‌های قبل مرز این کشور بسته است.

او بیان کرد: همچنین شنیده‌های حاکی از آن است که شورای عالی امنیت ملی افغانستان برای محدودیت عبور و مرور از ایران تصمیماتی را اتخاذ کرده و مانع ورود هر تبعه‌ای به کشور افغانستان می‌شود که البته این موضوع رسما به ما اعلام نشده است.

لطیفی تصریح کرد: شنیده‌های غیر رسمی از پیدایش چند مورد مشکوک به کرونا ویروس در هرات خبر می‌دهد که محدودیت ورود و خروج از این کشور به نفع شهروندان شرق کشور است.

او در پایان به روند عادی مرز‌های ایران و عراق اشاره کرد و گفت: مرز شلمچه و چذابه باز بوده و مرز تمرچین به علت برف و کولاک بسته بوده که در حال بازگشایی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
مرز بازرگان برای تردد باز است
آخرین اخبار