احمدی: ووشوی ایران در صدر جهان قرار دارد/ از ظرفیت بازنشسته‌ها به عنوان مشاور استفاده می‌کنیم

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: جایگاه فدراسیون ووشو در اوج و بالاترین نقطه جهان است.

عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو در ۱۳ سال حضور او در این فدراسیون و جایگاه این رشته ورزشی در جهان اظهار کرد: با توجه به مسئولیت جدیدی که به علی نژاد محول شد او از فدراسیون ووشو جدا و خسروی به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد. من از زحمات علی نژاد در طول ۱۳ سال گذشته تقدیر و تشکر می‌کنم. همچنین آرزوی موفقیت برای خسروی دارم.

او ادامه داد: جایگاه فدراسیون ووشو ایران در اوج و در بالاترین نقطه جهان قرار دارد. این حاصل یک کار برنامه ریزی شده و تیمی بوده است. ووشو کشورمان توانست بر سلطه چین در جهان خاتمه بدهد و قهرمانی جهان را به دست آورد. من مطمئن هستم مسیر‌هایی که در زمان علی نژاد برای ووشو تعیین شده است با اتحاد و همبستگی که در خانواده این رشته ورزشی  وجود دارد ادامه می‌یابد.

احمدی درباره ایرادات اساسنامه فدراسیون فوتبال و حضور بازنشسته‌ها در انتخابات این فدراسیون گفت: ما یکسری قوانین کشوری داریم. این قوانین برای همه بخش‌های مدیریتی و اجرایی لازم الاجرا است. نهاد‌های بین المللی هم به قانون‌های کشور‌ها احترام می‌گذارند و براساس آن عمل می‌کنند. به طور طبیعی قانون بازنشستگی جزو قوانینی است که همه دستگاه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی را شامل می‌شود و مورد توجه ورزش کشور است.

از بازنشسته به عنوان مشاور استفاده می‌کنیم 

او ادامه داد: مطمئن هستم که ما آن قدر افراد توانمند در فوتبال داریم که قانون بازنشستگی محدودیتی برای مدیریت آینده این رشته ورزشی ایجاد نمی‌کند. از ظرفیت افراد بازنشسته می‌توانیم طبق همین قانون استفاده کنیم و بازنشسته‌ها می‌توانند به عنوان مشاور در بخش‌های مختلف ورزشی حضور یابند. ما باید بتوانیم از همه  ظرفیت‌های قانونی برای رشد ورزش استفاده کنیم.

ورزش نباید به سلامت هموطنان آسیب  بزند 

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان درباره برگزاری مسابقات ورزشی بیان کرد: به هر حال تصمیم ملی با مسئولیت وزارت بهداشت درباره جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است و بخش ورزش هم همکاری لازم را در این زمینه خواهد کرد. باید تلاش کنیم تا نکات ایمنی رعایت شود و مواردی که مورد تاکید وزارت بهداشت است را به طور کامل در مجامع، رویداد‌ها و مسابقات ورزشی رعایت کنیم. کاری نکنیم که از طریق ورزش به هموطنان خود خسارت وارد کنیم. المپیک در پیش است و باید با دقت از سلامت جامعه ورزش صیانت کنیم.

او ادامه داد: المپیک در پیش است و همه امکانات و ظرفیت‌های ورزشی برای آماده سازی قهرمانان ورزشی و تیم‌های راه یافته به المپیک فراهم می‌شود. من فکر نمی‌کنم محدودیت یا مشکل خاصی متوجه فدراسیون بسکتبال و سایر فدراسیون‌های ورزشی کشورمان باشد. به هر حال هماهنگی خوبی بین وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، پارالمپیک و فدراسیون‌های ورزشی است تا همه ظرفیت‌ها را در اختیار ورزشکاران برای موفقیت در المپیک قرار بدهیم.


بیشتر بخوانید: علی نژاد: گزینه‌ای مد نظر وزارت ورزش برای ریاست فدراسیون دوومیدانی نیست


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار