ضرورت رعایت نکات ایمنی در خانه تکانی

مردم توصیه‌های ایمنی به ویژه در روز‌های پایانی سال را رعایت کنند تا از بروز حوادث ناگوار و خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی جلوگیری شود.

سید مازیار حسنی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به منظور پیشگیری از بروز حوادث تلخ در روز‌های پایانی سال گفت: به بانوان توصیه می‌شود در زمان نظافت خانه اصول ایمنی مربوط به خانه تکانی نظیر استفاده از مواد شوینده شیمیایی، نردبان، استفاده از ادوات برقی را بصورت کامل رعایت کنند تا از بروز حوادث ناگوار در آستانه فرا رسیدن سال جدید جلوگیری به عمل آید.

او افزود: با توجه به پیش رو بودن روز‌های پایانی سال و جلوگیری از حوادث ناگوار و با عنایت به تجربیات سنوات قبل لازم است شهروندان به خصوص بازاریان و مالکان واحد‌های صنفی با رعایت اصول ایمنی از وقوع حوادث و اتفاقات که منجر به خسارات جانی و مالی میگردد جلوگیری کنند.

حسنی گفت: بازاریان و مالکان واحد‌های صنفی ضروری است توجه ویژه‌ای به ادوات برقی محل کار خود کرده و جهت استاندارد سازی سیم کشی‌های برق واحد تجاری خود هر چه سریعتر اقدام کنند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل افزود: پس از اتمام کار با دقت نسبت به قطع جریان برق در محل اقدام شود و از ایجاد انشعابات غیر استاندارد جدید به منظور نورپردازی محل کار خودداری کنند.

او رعایت نکات ایمنی وسایل گازسوز را در این ایام بسیار با اهمیت دانست و گفت: سیستم‌های گازی نظیر اتصالات و لوله‌ها حتما باید چک شود و تست نشت گیری صورت پذیرد، از دپو کردن غیر استاندارد و حجم زیاد کالا در اماکن تجاری و مسکونی با متراژ پایین خودداری شده و از استراحت و طبخ غذا در محل کار جلوگیری شود.

حسنی افزود: با نزدیک شدن روز‌های پایانی امسال و تراکم فعالیت مراکز تجاری ضروری است بازاریان دقت و تمرکز بیشتری بر انجام فعالیت روزانه داشته باشند و برای پشتیبانی مالی در هنگام بروز حوادث، مراکز خود را تحت پوشش و حمایت بیمه‌ای قرار دهند.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار