مارین لوپن از روابط مکرون با آلمان انتقاد کرد

رهبر «جبهه ملی فرانسه» و رقیب اصلی مکرون در انتخابات ۲۰۲۲ ریاست‌جمهوری فرانسه، از وی به دلیل تلاش برای توافق با آلمان انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس، مارین‌ لوپن، رهبر «جبهه ملی فرانسه» و از چهره‌های ضد اتحادیه اروپا و راست‌های افراطی، از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به دلیل تلاش برای دستیابی به توافق با آلمان انتقاد کرد و گفت باید روابط فرانسه با انگلیس دوباره محکم شود. 

در حالیکه دو ماه تا انتخابات محلی فرانسه باقی‌مانده امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، از رقیب اصلی خود، مارین لوپن هشداری جدی دریافت کرد.

به نظر می‌رسد مارین‌لوپن در سال ۲۰۲۲ رقیب اصلی امانوئل مکرون فرانسه باشد زیرا که تاکنون حزب ملی لوپن تنها چهار درصد از حزب لا رپوبلیک آن مارش (En Marche)  امانوئل مکرون عقب‌تر است.

هرچند تا انتخابات فرانسه دو سال باقی مانده، با نتایج نظرسنجی‌ها تا حدی می‌توان پیش‌بینی کرد مارین لوپن می‌تواند رقیبی برای امانوئل مکرون باشد.

مارین لوپن با خوشحالی از کم شدن طرفداران مکرون به دنبال تغییراتی که او در نظام بازنشستگی داد، گفت: «تنها چند کار دیگر باید انجام دهم تا پیروز شوم.»

لوپن در نظرسنجی اخیر موسسه افکار عمومی فرانسه (IFOP)، با تنها ۱۰ درصد رأی کمتر از رقیب خود، امانوئل مکرون، در جایگاه دوم قرار گرفت. او از مکرون انتقاد و بیان کرد آلمان از  مخالفان اصلی  انگلیس است و توافق با آن اشتباه است.

وی همچنین با تاکید بر روابط نزدیک‌تر با انگلیس بیان کرد باید از تسلط آلمان بر اتحادیه اروپا بکاهیم و افزود: «اشتباه مکرون این بود که سیستماتیک و با ناامیدی به سمت آلمان قدم برداشت. من فکر می‌کنم باید روابط فرانسه و انگلیس تقویت شود و دوباره به توافقی مانند «توافق قلبی» (Entente Cordiale) (مجموعه‌ای از پیمان‌های دوستی بین جمهوری سوم فرانسه و پادشاهی بریتانیای کبیر و ایرلند) برسیم.»

در ماه جاری چندین نماینده از حزب مکرون انتقاد کرده و فشارهای زیادی بر رئیس جمهور وارد کردند. حزب مکرون که در شروع ۳۱۴ عضو داشت با کاهش ۱۴ نفری، در حال حاضر ۳۰۰ عضو دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار