ضدعفونی اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان همدان

به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سطح استان، این اماکن به شکل مستمر ضدعفونی می‌شوند.

ضدعفونی اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،حجت‌الاسلام سید علی حسینی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به تمهیدات این اداره کل برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سطح استان، این اماکن به صورت مرتب و ویژه ضدعفونی می‌شوند.

او ادامه داد: تمامی سطوح در معرض تماس عمومی از جمله، دستگیره‌ها و درب‌های ورودی، مهرها، کتابخانه‌ها و چادر‌ها به صورت دائمی و به صورت تخصصی ضدغفونی خواهند شد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان، با بیان اینکه قرار شده است تا در صورت امکان ماسک و ژل ضد عفونی کننده به صورت رایگان در بین زائران توزیع شود، بیان کرد: بنا بر دستور مدیر کل سازمان، و مراقبت از شیوع این ویروس، از توزیع هرگونه نذوراتی که فاقد بسته بندی است تا اطلاع ثانوی، در بقاع متبرکه و مذهبی جلوگیری به عمل می‌آید.

وی با اشاره به اهمیت آگاه سازی وضعیت موجود در سطح جامعه، ابراز داشت: نصب بنر و استفاده از تبلیغات محیطی در این اماکن، یکی از اقداماتی است که در مسیر آگاهی بخشی عمومی و جلوگیری از انتشار این بیماری، توس اداره اوقاف صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: به دلیل پیشگیری از بیماری کرونا، قرائت دعا‌ها و مراسمات مذهبی نیز تا اطلاع ثانوی در برخی از این اماکن برگزار نمی‌شود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.