مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:

موردی از ویروس کرونا در دام های استان سمنان گزارش نشد

حمیدرضا حسینی گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر شیوع ویروس کرونا در دام‌های استان سمنان گزارش نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: با توجه به اینکه گزارشی از ابتلا به ویروس کرونا در دام گزارش نشده است گفت: برنامه‌ای در این زمینه نیز در دست نیست.

او ادامه داد: هرگونه اقدامات پیشگیرانه توسط سازمان دامپزشکی کشور به ادارات کل در استان‌ها ابلاغ می‌شود و تاکنون شیوه‌نامه‌ای در زمینه مقابله با ویروس کرونا در دام‌ها ابلاغ نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: ویروس کرونا در لبنیات اثربخشی ندارد و تا کنون هیچ گزارشی در زمینه آلودگی دام و فراورده‌های دامی گزارش نشده است.

حسینی با اشاره به توصیه‌های بهداشتی برای سلامت تولیدات لبنی، تصریح کرد: حرارت هر گونه ویروسی را غیرفعال می‌کند و لازم است شهروندان شیر را در دمای جوش به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانند.

او گفت: مردم شیر و فرآورده لبنی را از مراکز فروش مجاز و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی خریداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: شهروندان شیر فله را از مراکزی مانند سوپرمارکت‌ها که تحت نظارت اداره کل دامپزشکی نیستند خریداری نکنند، چرا که شیر عرضه شده در سوپرمارکت‌ها، به دلیل فقدان نظارت، مورد تایید این اداره کل نیست.

حسینی تصریح کرد: شهروندان شیر فله‌ای مورد نیاز خود را حتما از مراکز تحت نظارت این اداره کل مانند ماست‌بندی‌ها بخرند.

او گفت: ۲۵۰ واحد ماست‌بندی در استان وجود دارد که تحت نظارت اداره کل دامپزشکی است و این اداره کل سالم بودن شیر آماده عرضه در این واحد‌ها را تایید می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف و موارد مشکوک را با تماس با شماره ۱۵۱۲ به کارشناسان دامپزشکی به منظور بررسی موضوع اعلام کنند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.