قرقاش خواستار انعقاد توافق هسته‌ای جدید با ایران شد

وزیر مشاور در امور خارجی امارات با تکرار ادعا‌های بی‌اساس خود درباره کشورمان خواستار برگزاری مذاکرات جدید درباره برنامه هسته‌ای و متوقف شدن برنامه موشکی ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی گلف نیوز، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی، مدعی شد بازگشت به توافق هسته‌ای ایران دیگر امکان‌پذیر نیست.

او روز دوشنبه با شرکت در یک کنفرانس منطقه‌ای درباره امنیت خلیج فارس در ابوظبی با بیان این مطلب اعلام کرد: رویارویی نظامی در منطقه خلیج (فارس)، درست مانند بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، نه گزینه‌ای منطقی و نه امکان‌پذیر است.

وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی در این کنفرانس که از سوی مرکز تحقیقات و مطالعات استراتژیک امارات برگزار می‌شد، با طرح ادعاهای تکراری خود علیه کشورمان افزود: «چالش‌های امنیتی خلیج (فارس) در بحبوحه تنش‌های ایران و آمریکا و با توجه به سیاست‌های توسعه‌طلبانه تهران، همچنان ادامه خواهد یافت، بنابراین چالش‌های فوق باید به گونه‌ای درست تا برقراری یک نظم نوین و به مراتب با ثبات‌تر منطقه‌ای به خوبی مدیریت شود.»

قرقاش در این کنفرانس که تحت عنوان «امنیت خلیج (فارس): شناسایی و مقابله با چالش‌ها» برگزار می‌شد، با غیر عملی دانستن بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران مدعی شد: امضاکنندگان توافق هسته‌ای آن را به حال خود رها کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که این توافق خواسته‌های آنان را برآورده و نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای و دیگر جنبه‌های سیاست‌های منطقه‌ای ایران را برطرف نمی‌کند. در هر حال دستیابی به راه حل سیاسی در چارچوب بخشی از یک نقشه راه شفاف و روشن برای تقویت ثبات منطقه و معیاری برای رونق و شکوفایی و پیشرفت همچنان تنها گزینه معتبر و امکان‌پذیر به شمار می‌رود.

او در تشریح عناصر اساسی برای هرگونه مذاکره در مورد توافق جدید و پیشرفته بار دیگر ادعاهای بی‌اساس خود را علیه کشورمان تکرار کرد و افزود: «ایران باید برای همیشه به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای پایان دهد، توسعه و اشاعه موشک‌های بالستیک و دیگر انواع موشک‌ها را متوقف سازد، به حمایت از گروه‌های خشن نیابتی پایان دهد و به حاکمیت کشور‌های دیگر احترام بگذارد.»

وزیر مشاور در امور خارجی امارات تاکید کرد ابعاد چنین مذاکراتی فراتر از توافق هسته‌ای خواهد بود و باید کشور‌های منطقه خلیج فارس را که بسیار تحت تاثیر اوضاع قرار دارند، در بر بگیرد.

قرقاش در ادامه گفت مرحله فعلی مرحله تنش‌زدایی است، ولی هر گونه راه حل دائمی در منطقه باید چشم‌اندازی سیاسی ارائه دهد که در آن کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس سهم داشته باشند و برنامه موشکی ایران و سیاست‌های منطقه‌ای آن و «دخالت در امور داخلی» کشور‌های منطقه را نیز تحت پوشش قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
قرقاش : اندازه این حرفا نیستی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۵۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
یکی به این بگه برو بچه پیش مامانت الان نگرانت میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
قرقاش غلط زیادی کرده
-
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
امارات باید تنبیه شود ...................این اعراب جدیدا زیادی میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
قرقاش غلط زیادی کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
با خروج از NPTدهن اینها را گل بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
فضولی در کار بزرگان به شما فینیلی ها نیامده!
آخرین اخبار