کنترلر کنسول PS5، ضربان قلب را اندازه خواهد گرفت

به تازگی شرکت سونی یک اختراع جدید از خود به ثبت رسانده است که به کنترلر PS۵ متصل و می‌توان ضربان و میزان تعریق دست گیمر را اندازه‌گیری کند.

کنترلر کنسول PS5، ضربان قلب را اندازه خواهد گرفتبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند ماه پیش بود که سونی اطلاعات سخت افزاری نسل بعدی کنسول خود را در فضای مجازی مننتشر کرد و از آن تقریبا تمامی گیمرها به دنبال یافتن زمانی برای معرفی این نسل از کنسول شرکت سونی هستند. اما ظاهرا فعلا قرار است کنسول بعدی سونی در حد رازی برای این شرکت باقی بماند چرا که تمامی مراسمات و کنفرانس‌های شرکت سونی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و هنوز مشخص نیست چه زمانی سونی نسل بعدی کنسول خود را معرفی خواهد کرد.

با وجود سکوت شرکت سونی درباره این کنسول، بسیاری از افراد در حال انتشار اطلاعاتی از این کنسول هستند که فعلا توسط سونی تایید یا رد نشده است؛ اما آخرین اطلاعاتی که از این کنسول در فضای مجازی منتشر شده است، توسط سونی و با ثبت اختراع جدید این شرکت که برای کنسول PS5 طراحی شده است، پخش شد.

کنترلر کنسول PS5، ضربان قلب را اندازه خواهد گرفت

ثبت اختراع جدید شرکت سونی یک افزونه اختیاری برای کنترلر PS5 است که به صورت جداگانه به فروش خواهد رسید که می‌تواند با استفاده از biofeedback، میزان تعریق دست گیمر و همچنین ضربان قلب او را در طول بازی اندازه گیری کند. هنوز مشخص نیست که این تکنولوژی با چه هدفی ساخته شده است اما می‌توان هدس زد که سونی قصد دارد از آن در کنار هدست‌های VR استفاده کند.


بیشتر بخوانید: جزئیات بروزرسانی جدید بازی Crash Team Racing اعلام شد


در صورتی که فرضیه استفاده از این تکنولوژی برای هدست‌های VR درست باشد، به این ترتیب اختراع جدید سونی هنگام اجرای عناوین ترسناک که باعث وارد شدن شوک عصبی و ترسیدن گیمر وارد عمل می‌شود و با بالا رفتن ضربان گیمر تا سطحی مشخص، بازی را قطع خواهد کرد. با این حال فعلا هیچ جزییاتی از این اختراع سونی در دسترس کاربران قرار ندارد و برای کسب اطلاعات بیشتر باید تا زمان معرفی رسمی این کنسول منتظر ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار