رئیس پلیس فتا انتظامی آذربایجان غربی گفت: رسانه‌ها و افرادی که با انتشار اخبار کذب در فضای مجازی موجب تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن امنیت روانی جامعه شوند، برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سرهنگ نصرتی رئیس پلیس فتا انتظامی آذربایجان غربی گفت: تنها منبع رسمی برای اعلام اخبار مرتبط با ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استان است ؛ رصد و پیگیری اتفاقات حادث شده در فضای مجازی جزء ماموریت‌های اصلی این پلیس محسوب می‌شود.

او افزود: متاسفانه شاهد انتشار اخبار جعلی و کلیپ‌های غیر واقعی و تقطیع شده در خصوص انتشار وسیع بیماری ویروس کرونا هستیم که انتشار اینگونه کلیپ‌ها و اخبار جعلی در فضای مجازی باعث ایجاد نگرانی خانواده‌ها و تشویش اذهان عمومی شده است.

نصرتی در این خصوص مشخص شده عده‌ای افراد سودجو و کلاهبردار با دامن زدن به نشر و بازنشر این گونه اخبار اضافه کرد: همچنین موج سواری بر فضای رسانه‌ای با هدف سودجویی اقتصادی اقدام به تبلیغ فروش اقلام و تجهیزات دارویی و بهداشتی پیشگیری از ابتلا به بیماری ویروس کرونا با قیمت‌های گزاف در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های واسط فروشگاهی می‌کنند که اقدامات اینگونه افراد تحت نظر بوده و با خاطیان این حوزه برابر قانون برخورد می‌شود.

رئیس پلیس فتا انتظامی آذربایجان غربی از شهروندان خواست تمامی نیاز‌های خبری و اطلاع رسانی خود را از منابع معتبر نظیر رسانه ملی، خبرگزاری‌های رسمی و سایت‌های خبری مرجع تامین کنند و در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی WWW.CYBERPOLICE.IR از خدمات برخط و آنلاین پلیس فتا بهره‌مند شده و یا شماره تلفن ۰۴۴۲۱۸۲۳۱۸۶ تماس حاصل بگیرند.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.