بختیاری زاده: تیم ملی فوتبال شرایط حساسی دارد و باید از اسکوچیچ حمایت شود/ پیشنهاد مربیگری در این تیم را رد نمی‌کنم

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: تیم ملی شرایط دشواری دارد و همه باید در این وضعیت از بازیکنان و کادرفنی اش حمایت کنیم.

سهراب بختیاری زاده مدافع اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی اش از انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد: ما باید با واقعیت ها کنار بیاییم. فدراسیون فوتبال ایران پس از تجربه تلخ مارک ویلموتس شرایط جذب مربی بزرگ و سرشناس خارجی را نداشت‌. همانگونه که مشکلات مالی و موانعی که برای همکاری با سرمربیان خارجی در فوتبال کشورمان داریم سبب شد مربیانی مانند آندره آ استراماچونی و گابریل کالدرون که شرایط خوبی در استقلال و پرسپولیس داشتند هم به کشورشان باز گردند و هر لحظه احتمال دارد آنها هم مانند ویلموتس به فیفا شکایت کنند.

او افزود: در چنین وضعیتی شرایط حضور مربیان ایرانی مانند علی دایی، امیر قلعه نویی و یحیی گل محمدی هم در تیم ملی فراهم نشد. به همین دلیل دراگان اسکوچیچ که چندین سال در فوتبال ایران کار کرده و اگر انصاف را در نظر بگیریم نتایج خوبی هم با تیم های کم بضاعتی مانند ملوان انزلی، خونه به خونه و صنعت نفت گرفته برای تیم ملی انتخاب بدی نیست.

مربی سابق تیم ملی امید تصریح کرد: اکنون تیم ملی کشورمان در شرایط بسیار حساس و پرریسکی قرار دارد. باخت به بحرین و عراق در دور رفت انتخابی جام جهانی سبب شده تیم ما در گروهش شرایط خوبی نداشته باشد و از دست دادن حتی یک امتیاز در دور برگشت می تواند ما از صعود به جام جهانی محروم کند. به همین دلیل اکنون همه ما وظیفه داریم شرایط روحی و روانی مناسبی برای بازیکنان و کادرفنی تیم ملی ایجاد کنیم تا از این شرایط دشوار به سلامت عبور کنیم.

او افزود: فوتبال ایران بارها ثابت کرده در مواقع سخت با همدلی و اتحاد می تواند گام های بزرگی بردارد. اکنون مردم کشورمان شرایط چندان خوبی ندارند و نتیجه گیری تیم ملی سبب شادی شان می شود. به همین دلیل وظیفه مان است پشت تیم ملی باشیم و از آن حمایت کنیم.

بختیاری زاده درباره اینکه از خودش به عنوان یکی از گزینه های جدی دستیاری دراگان اسکوچیچ در تیم ملی نام برده می شود، توضیح داد: باور کنید من هم این موضوع را از رسانه ها شنیده ام و تاکنون مسئولان فدراسیون فوتبال و خود دراگان اسکوچیچ صحبتی برای حضور در کادرفنی تیم ملی با من انجام نداده اند.

او درباره اینکه اگر پیشنهاد مربیگری تیم ملی را به صورت رسمی دریافت کند، آن را قبول خواهد کرد یا خیر، گفت: به هر حال حضور در کادرفنی تیم ملی سبب افتخار هر مربی است و اگر نیازی به کمک من باشد، هیچ وقت چنین پیشنهادی را رد نمی‌ کنم‌. همه ما وظیفه داریم در مواقع لزوم به کمک تیم ملی کشورمان بیاییم و من هم اگر فدراسیون فوتبال و اسکوچیچ بخواهند به آنها کمک خواهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار