نشان تجاری برای محصولات پروتئینی و صنایع دستی عشایر خراسان جنوبی

محصولات پروتئینی و صنایع دستی عشایر استان دارای نام و نشان تجاری می‌شوند.

نشان تجاری برای محصولات پروتئینی و صنایع دستی عشایر خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،   رئیس سازمان امور عشایری کشور در شورای عشایری استان گفت: عشایر خراسان جنوبی توانمندی بالایی در زمینه تولیدات گوشت قرمز، صنایع دستی و سنگ‌های قیمتی دارند که فرآوری و درآمدزایی بیشتر برای عشایر از جمله برنامه‌های ماست.

قندالی با بیان اینکه ظرفیت‌های عظیمی در قدم به قدم خراسان جنوبی وجود دارد افزود: طرح ذخیره تولید گوشت قرمز، اصلاح روش تغذیه و کمک به محیط زیست از برنامه‌های سازمان امور عشایر کشور برای کمک و ارائه خدمات به جامعه خوداتکای عشایر است.

وی با بیان اینکه در زمینه‌های راه، آب و انرژی خورشیدی در حال کار هستیم گفت: تا سال آینده ۱۷ هزار خانوار عشایری به انرژی خورشیدی مجهز می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی هم در خصوص مصوبات جلسه گفت: در یک برنامه دوماهه شاهد تدوین برنامه‌های پیشنهادی از سوی دستگاه‌های عمرانی و زیرساختی خواهیم بود که قرار شده دستگاه‌های متولی فرهنگی، بسته‌های پیشنهادی فرهنگی خود را ارائه کنند.

معتمدیان افزود: در ۱۴ اسفند، استان خراسان جنوبی به عنوان پایلوت، تمامی روستائیان و عشایر را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه حوادث قرار خواهد داد.

واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه ۲۲ مدرسه عشایری از نظر امتیاز کنترل برق مشکل دارند گفت: علاوه بر کمبود وسایل آموزشی، این مدارس از نظر وضعیت سرمایشی و گرمایشی هم با مشکل رو به رو هستند.

عزیزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان هم با بیان اینکه خراسان جنوبی ۳۰۲ خانه ورزش روستایی و عشایری دارد گفت: آمادگی توزیع و تجهیز ۵۰ خانه ورزش روستایی و عشایری را با تعهد سازمان امور عشایر کشور داریم.

خراسان جنوبی ۱۵ هزار و ۶۷۶ خانوار عشایری دارد.

انتهای پیام / ط آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار