۲ انفجار و ۶ کشته و زخمی همزمان با چهارمین روز کاهش خشونت در افغانستان

مسئولین افغانستانی اعلام کردند بر اثر انفجار کنار جاده‌ای ۲ نیروی مرزی افغان در شهرستان جوین استان فراه، کشته شده و ۴ سرباز ارتش نیز در شهرستان ارغنداب استان زابل زخمی شدند.

انفجار در افغانستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت احمدی، سخنگوی نیرو‌های ارتش در استان فراه در غرب افغانستان اعلام کرد بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای در مسیر عبور نیرو‌های مرزی در شهرستان جوین استان فراه، ۲ نیروی مرزی افغان کشته شدند.

همچنین گل اسلام سیال، سخنگوی استانداری زابل افغانستان نیز اعلام کرد ۴ سرباز ارتش بر اثر انفجار کنار جاده‌ای امروز در شهرستان ارغنداب استان زابل زخمی شدند.

این در حالی است که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود در روز سه‌شنبه تاکید کرد که تنها در صورت کاهش خشونت‌ها تا موعد امضای قرارداد با طالبان، واشنگتن حاضر است تا این قرارداد را منعقد کند.


بیشتر بخوانید:


سخنگوی استانداری زابل افغانستان افزود: «در این انفجار یک دستگاه خودروی نظامیان افغان نیز منهدم شد.»

از سوی دیگر محمد اسحاق یکی از مسئولان بهداشت و درمان استان کنر امروز گفت: افراد طالبان به واحد‌های سیار واکسیناسیون فلج اطفال اجازه ندادند کودکان را در مناطق تحت کنترل این گروه واکسینه کنند.

وی افزود: «با این اقدام طالبان، سی هزار کودک زیر ۵ سال در استان کنر از واکسیناسیون فلج اطفال محروم می‌شوند.»

امروز چهارمین روز از اجرای طرح کاهش خشونت در افغانستان بود و قرار است این طرح به مدت یک هفته اجرا شود. مقامات آمریکایی گفته اند در صورت موثر بودن این طرح، تواققنامه صلح آمریکا با طالبان دهم اسفند ماه در دوحه امضا می‌شود.

پیش از این محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان در سخنانی اعلام کرده بود توافق کاهش خشونت در افغانستان از روز جمعه (جمعه گذشته) ساعت ۱۲ شب به وقت محلی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار