۴۲۵ هکتار از اراضی بوشهر علیه ملخ سمپاشی شد/ هجوم ملخ‌ها ادامه دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت:تا کنون ۴۲۵ هکتار از اراضی بوشهر علیه ملخ سمپاشی شد.

 خسرو عمرانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، گفت: تا پایان دیشب (سه شنبه ششم اسفند) ۴۲۵ هکتار از اراضی استان به صورت زمینی علیه ملخ سمپاشی شده است.

او با اشاره به اینکه مبارزه با ملخ‌ها باید در شب صورت گیرد، ادامه داد: دیشب در چهار هکتار از اراضی شهرستان جم و ۳۰ هکتار از اراضی شهرستان دشتی سمپاشی صورت گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه یک هفته از ورود ملخ‌های صحرایی به استان می‌گذرد، گفت: نخستین بار اول پنجشنبه اسفند ملخ‌ها دیده شدند. ملخ‌هایی که هجومشان وسیع‌تر از زمستان پارسال و بهار امسال است.

عمرانی  افزود: ملخ در ۹ شهرستان از ۱۰ شهرستان استان دیده شده‌ و  بر خلاف نوبت گذشته که در عمق استان کمتر دیده شدند این بار در همه مناطق هستند و همین مساله مبارزه را دشوار کرده است.

او تاکید کرد: هجوم ملخ‌ها سه برابر دفعه پیش است و برای مقابله با آن‌ها نیازمند همکاری همه از دستگاه‌های اجرایی گرفته تا کشاورزان هستیم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از کسانی که دستگاه سمپاش دارند، خواست به کمک بیایند و با دریافت سم از جهاد کشاورزی در مبارزه با ملخ با این سازمان همکاری کنند.

عمرانی افزود: امکانات لازم برای مبارزه در اختیار داریم، اما سطح حضور ملخ گسترده است و از سوی دیگر فقط شب‌ها می‌توان عملیات مبارزه را انجام داد، زیرا در روز به سرعت فرار می‌کنند.

او تاکید کرد: ملخ‌ها همه چیز خوارند و حتی پوست درخت را می‌خورند، به همین علت اکنون که گندم‌های استان سبز هستند و زمان گرده افشانی نخل‌هاست، نگرانی‌ها برای آسیب رسیدن به محصولات بیشتر است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: بهمن پارسال پس از ۵۰ سال ملخ‌ها به استان بوشهر حمله کردند و همان زمان اعلام کردیم که تا پنج سال دیگر این آفت در استان حضور خواهد داشت. تابستان به علت گرما نبودند اما حالا دوباره شروع به فعالیت کرده‌اند.

عمرانی گفت: در نوبت گذشته حمله ملخ‌ها بیشتر به مراتع و عرصه‌های طبیعی بود اما این بار به سراغ مزارع و باغ‌ها آمده‌اند.

او تاکید کرد: هجوم ملخ از دریا به استان بوشهر همچنان ادامه دارد و در صورت کنترل نشدن این آفت امکان هجومشان به استان‌های همسایه وجود دارد.

درخواست فعالیت هواپیما برای مبارزه با ملخ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: همه امکانات و نیروها برای مقابله با ملخ بسیج شده‌اند اما نیازمند کمک هستیم.

محمدتقی منوچهری افزود: دیروز دو گروه از فارس و تهران برای کمک به مبارزه با ملخ به استان بوشهر آمده‌اند.

او با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار هکتار مزرعه گندم سبز در معرض خطر آسیب از ملخ هستند، بیان کرد: درخواست داده‌ایم دو فروند هواپیما برای سمپاشی در اختیارمان قرار گیرد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.