نامزد یهودی دموکرات انتخابات آمریکا علی‌رغم امتناع رقیب هم‌کیش خود از شرکت در نشست بزرگترین لابی صهیونیستی در این کشور، در نشست این گروه سخنرانی خواهد کرد.

بلومبرگ در نشست ای‌پک سخنرانی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، مایکل بلومبرگ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا، با مخالفت با درخواست‌های نامزد‌های تجددطلب ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ برای شرکت نکردن در نشست سالانه «کمیته امور عمومی آمریکا- اسرائیل» (ای‌پک)، در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

ای‌پک سه‌شنبه اعلام کرد بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک، که یکی از دو نامزد یهودی است که در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات شرکت می‌کند، در این نشست سالانه سخنرانی خواهد کرد.

شرکت مایک بلومبرگ در نشست این گروه طرفدار رژیم صهیونیستی در تقابل با برنی سندرز (سناتور دموکرات ایالت ورمونت)، دیگر نامزد یهودی است که هم‌اکنون در انتخابات مقدماتی از نامزد‌های دیگر پیش افتاده است.

سندرز این هفته ظاهراً با اشاره به کابینه رژیم صهیونیستی که بنیامین نتانیاهو در راس آن است، گفت به خاطر ارتباط ای‌پک با ”سرانی که ابراز تعصب می‌کنند و با حقوق اساسی فلسطینی‌ها مخالفند“، در این نشست شرکت نخواهد کرد.

یک گروه تجددطلب موسوم به ”ایف نات ناو“ که روی مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین تمرکز دارد، از تصمیم بلومبرگ برای سخنرانی در ایپک انتقاد کرد.

دنی مسکوویچ، از مؤسسان این گروه، ظاهراً با اشاره به حمایت گذشته بلومبرگ از متوقف کردن و بازرسی بدنی (فلسطینی‌ها) گفت: ”مایک بلومبرگ برای پیوستن به آن دسته از جمهوری‌خواهان همنوع خود در نشست ای‌پک شرکت می‌کند که در خصوص حقوق بشر اسرائیل و فلسطین، با اکثر یهودیان آمریکا هم عقیده نیستند. بلومبرگ یک یک میلیاردر نژادپرست است که تلاش می‌کند انتخابات را بخرد. سخنرانی مغرورانه بلومبرگ در ای‌پک، در راستای راهبرد کمپین شنیع و شرم‌آور وی است- که هیچ نامزد دموکرات دیگری در آنجا نباید به وی ملحق شود. “

بلومبرگ که هزینه مبارزات انتخاباتی‌اش را خودش تامین می‌کند، قبلاً جمهوریخواه بود.

دیگر نامزد‌های دموکرات ریاست جمهوری هنوز تایید نکرده‌اند که آیا در نشست ایپک شرکت خواهند کرد یا خیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار