معاون سازمان راهداری گفت: از روز گذشته در جاده چالوس ۱۶ بهمن سقوط کرده که برخی از آن‌ها بسیار سنگین بوده است.

حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از روز گذشته تاکنون ۱۶ مورد سقوط بهمن در مسیر چالوس رخ داده است، گفت: برخی از این بهمن‌ها بسیار سنگین بوده به طوری که در صورت مسدود نکردن این مسیر‌ها به طور قطع شاهد تلفات جانی بودیم.

او افزود: سال‌های گذشته به دلیل مسدود نکردن جاده چالوس سقوط بهمن‌های سنگین موجب تلفات جانی بسیار زیادی شده بود، اما خوشبختانه با پیش‌بینی‌های کارشناسان هواشناسی در سازمان راهداری و همکاری تمامی نیرو‌های راهداری از ساعت ۶ روز گذشته مسیر جاده چالوس به صورت کامل مسدود شد و با توجه به رخ دادن بهمن شاهد هیچ تلفات جانی در این مسیر‌ها نبودیم.

معاون سازمان راهداری اظهار کرد: هم اکنون محور هراز و فیروزکوه شاهد بارش سنگین برف و کولاک است و تمامی نیرو‌های راهداری و مدیران مناطق شمالی کشور در حال بازگشایی مسیر‌های مسدود شده در این محور‌ها هستند.

تمامی محور‌های کشور شاهد بارش برف سنگین هستند

مطاعی توضیح داد: هم اکنون در سراسر کشور به جز برخی از استان‌ها در شرق کشور شاهد بارش سنگین برف و کولاک هستیم و اکثر جاده‌ها برفگیر شده که تا ساعت آینده با همکاری نیرو‌های راهداری تمامی این محور‌ها به صورت کامل بازگشایی می‌شود.

معاون سازمان راهداری افزود: هم اکنون تمامی نیرو‌های راهداری در بسیاری از استان‌ها به ویژه استان‌های شرقی کشور شاهد بارش برف و کولاک هستند. همچنین تمامی ماشین آلات و نیرو‌های راهداری در محور‌های برف‌گیر در حال بازگشایی راه‌های مسدود شده هستند که البته به دلیل بارش سنگین برف و کولاک ممکن است برخی از محور‌های شمالی کشور مسدود شود.


بیشتر بخوانید: جاده چالوس و هراز مستعد وقوع بهمن هستند


او درباره آخرین وضعیت سیل در محور‌های مختلف هم اعلام کرد: تمامی نیرو‌های راهداری در بخش‌های مختلف استان‌های درگیر سیل در حال فعالیت و بازگشایی محور‌ها هستند، به زودی محور‌هایی که مسدود شده را بازگشایی خواهیم کرد.

او یاد آورشد: نیرو‌های راهداری در حال آمارگیری هستند و به زودی نتایج دقیق و میزان خسارت‌ها را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار