توزیع مواد غذایی و نذورات در امامزادگان و بقاع متبرکه یزد ممنوع

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزدگفت: کلیه سطوح امامزادگان و بقاع متبرکه ضدعفونی و از هرگونه توزیع نذری جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، حجت الاسلام حسن زاع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد درباره جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بقاع و اماکن متبرکه سطح استان یزد، گفت: با توجه به توصیه‌ها و تاکید‌های مسوولان بهداشتی استان کلیه سطوح امامزادگان و بقاع متبرکه ضدعفونی و از هرگونه توزیع نذری جلوگیری شود.

او افزود: با توجه به تشرف روزانه هزاران نفر به امامزادگان و بقاع متبرکه یزد، هر روز در نوبت‌های مختلف سطوحی که در معرض تماس عمومی قرار دارند، همچنین کفشداری‌ها ضدعفونی و کیسه‌های نگهداری کفش زائران جمع‌آوری شده و کفش‌ها در کفشداری‌ها نگهداری می‌شوند.

حجت‌الاسلام زارع زاده ادامه داد: در‌های ورودی و خروجی، دستگیره‌های ضریح‌های مطهر، جامهری‌ها، سرویس‌های بهداشتی، زائرسرا‌ها به‌طور دائم و در بازه‌های زمانی مناسب ضدعفونی شوند و نسبت به ضدعفونی کردن کتب ادعیه و کتابخانه‌های قفسه باز و امانی بقاع متبرکه نیز اقدام‌ها لازم انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد ابراز داشت: در صورت امکان و موجود بودن ماسک و ژل‌های ضدعفونی در بازار، این اقلام بهداشتی از طرف هیئت‌امناء امامزادگان و بقاع متبرکه تهیه و به‌صورت رایگان در دسترس زائران قرار گرفته و برای پائین آوردن هزینه‌ها، استفاده از محلول نیم لیتر وایتکس در ۲۰ لیتر آب برای ضدعفونی کردن سطوح استفاده شود.

وی در ادامه افزود: توزیع هرگونه غذای نذری و سایر مواد غذایی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

همچنین از ظرفیت تبلیغات محیطی بقاع متبرکه برای آگاهی‌بخشی عمومی در راستای کاهش و جلوگیری از شیوع و انتشار بیماری کرونا استفاده شود.

انتهای پیام/‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار