سخنگوی گمرک:

کنترل بذر و گیاهان همراه مسافران؛ منوط به اجازه مامور قرنطینه نباتی است

روح اله لطیفی گفت: با توجه به ماده ۱۱ قانون حفظ نباتات، خروج اینگونه کالا‌ها (بذر و گیاهان همراه مسافران) از گمرکات منوط به اجازه مامور قرنطینه نباتی است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران «سید روح اله لطیفی» اظهار کرد: با توجه به بند (ب) ماده ۱۴ قانون حفظ نباتات کشور، بسته و توشه مسافرین باید بوسیله ماموران گمرک بازرسی و درصورتی که بذور و نباتات مشاهده شود برای معاینه و بازدید مامور قرنطینه در نقاطی که وزارت جهاد کشاورزی قرنطینه دارد ارائه شود تا طبق مقررات رفتار شود.

وی، خروج بذر و نباتات (گیاهان) در بار مسافران پس از بررسی و اجازه ماموران قرنطینه نباتی وزارت جهاد کشاورزی در خروجی‌های کشور امکان‌پذیر خواهد بود.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: با توجه به ماده ۱۱ قانون حفظ نباتات، خروج اینگونه کالا‌ها از گمرکات منوط به اجازه مامور قرنطینه نباتی است.


بیشتر بخوانید: دسترسی آسان به اطلاعات تجارت خارجی در سایت گمرک 


وی با اشاره به بخشنامه ۲۸ بهمن ماه این سازمان به گمرکات از کسانی که قصد مسافرت به خارج از کشور دارند، گفت: با آگاهی از قوانین کشور و موضوع اعلامی همکاری لازم را با پرسنل گمرک و کارشناسان قرنطینه نباتی وزارت جهاد کشاورزی در مرز‌های خروجی کشور، داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار