در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان؛

فعالیت شبانه روزی ۸۰۰ امدادگر وزارت نیرو در مناطق سیل زده

نجار گفت:در حال حاضر ۸۰۰ واحد امدادگر از وزارت نیرو در حال امدادرسانی هستند.

آخرین وضعیت استان های پر بارش از زبان رئیس سازمان مدیریت بحران کشوراسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه که در پی بارندگی‌های اخیر و وقوع سیلاب و آبگرفتگی در برخی از نقاط استان های کشور سازمان مدیریت بحران در حال خدمت رسانی است، گفت: ورود سامانه بارشی در کشور طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی در برخی از نقاط لرستان، همدان، ایلام، خوزستان و تهران ضمن هشدار تمهیدات لازم برای مقابله با سیل اتخاذ شده است.

او ادامه داد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی از روزهای گذشته جلسات و هماهنگی ها و هشدار های لازم اتخاذ شد و خوشبختانه تا به امروز هیچ جانباخته ای مبنی بر سیلاب در هیچکدام از استان های سیل زده گزارش نشده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در حال حاضر ۸۰۰ واحد امدادگر از وزارت نیرو در حال امدادرسانی هستند و مکان هایی که لازم به امکانات و تجهیزات باشد کتاهی نمی کنیم در حال حاضر هم 5 فروند بالگرد در استان لرستان مستقر شده اند که در صورت نیاز امداد رسانی می کنند.


بیشتر بخوانید: اعلام آمادگی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای مهار سیلاب‌ها


او بیان کرد: تقریبا گاز معمولان قطع شده است که تیم های امدادگر در حال ترمیم آن هستند خوشبختانه مشکلات خاصی نداریم و امیدواریم این سامانه بارشی از کشور عبور کند و مشکل خاصی پیش نیاید.

نجار در ادامه با اشاره به به بحث بیماری کرونا در کشور گفت: در واقع مسئولیت این کار به عهده وزارت بهداشت است و تمامی دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با وزارت بهداشت هستند همچنین در زمینه ماسک و تجهیزات ضدعفونی وزارت صمت باید ورود کند و اگر جاهایی که دست به احتکار و یا کم فروشی می کنند دستگاه های تعزیرات باید با جدیت ورود کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار