در برنامه تیتر امشب مطرح شد؛

کرونا؛ کسی که قبلاً به آنفلوانزا مبتلا شده است دچار کرونا نمی‌شود

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) گفت: کسی که یک بار به ویروس آنفلوانزا مبتلا شده است، به ویروسی از نوع کرونا مبتلا نخواهد شد.

تیتربه گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدطا‌ها یحیوی روانپزشک و خسرو صادق نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) امشب ۷ اسفند با حضور در برنامه تیتر امشب به بررسی روند تشخیص و درمان مبتلایان به ویروس کرونا در مراکز درمانی پرداختند.

صادق نیت گفت: متاسفانه شاهد اوج استرس نسبت به این ویروس هستیم، ما در بیمارستان امام خمینی(ره) به همه مراجعین خدمت ارائه می‌کنیم و زمینه را برای پاسخگویی به مراجعین فراهم کرده‌ایم. مردم ما مستعد هرگونه خدمتی با هر توانی هستند امیدوارم در مقابل این بیماری سر بلند شویم.

او با اشاره به اینکه نگرانی‌ها از طرف پرسنل ما جدی است، خاطرنشان کرد: بیشتر نگرانی‌های پرسنل ما از این موضوع است که خانواده‌هایشان آلوده به ویروس نشوند، متاسفانه کسانی که مبتلا به سرماخوردگی شده‌اند نگران این موضوع هستند که نکند به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

او تصریح کرد: از روز پنجشنبه تا صبح امروز به صورت شبانه‌روزی مراجعه‌کنندگان را پذیرش کرده‌ایم، به طوری که در بیمارستان امام خمینی(ره) تعداد مراجعه‌کنندگان در این مدت به ۱۶۰۰ نفر رسید، لذا غالب این عده نگرانی جدی نداشتند و با بررسی و معاینه‌های اولیه مرخص شدند. تا صبح امروز حدود ۹۲ نفر بستری داشتیم و بقیه نیاز به بستری نداشتند، اما ۲۶ نفر آن‌ها لازم بود در بخش آی‌سی‌یو بستری شوند، تست ۱۸ نفر آن‌ها مثبت اعلام شد و مابقی تست کرونای مثبتی نداشتند.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی افزود: ویروس مربوط به آنفولانزا ممکن است بعد از مدتی تغییر ماهیت ژنتیکی ایجاد کند، اما در آلودگی‌های بعدی ممکن است شدت بیماری کمتر باشد لذا کسی که یکبار مبتلا شده است از نوع ویروس کرونا مبتلا نخواهد شد.

صادق نیت با اشاره به اینکه کرونا در وضعیتی وارد مملکت شد که بیماری‌های دیگری همچون مشکلات قلبی و عروقی، گوارشی، کلیوی و سایر بیماری‌ها وجود دارد، گفت: یکی از نگرانی‌ها این است که از ترس مبتلا شدن به این ویروس بیماری‌های دیگر به خطر بیفتد، به مردم توصیه می‌کنیم تا درمان‌های جدی خود را به تأخیر نیندازند.

او با اشاره به اینکه ما در بیمارستان امام خمینی تفکیک را از ابتدای ورود بیمار انجام داده‌ایم، ادامه داد: قبل از اینکه بیمار وارد فضای ما شود مورد بررسی قرار می‌گیرد و دسته‌ای که مشکوک هستند در مسیر کاملاً جدا قرار می‌گیرند و مبادی ورودی و خروجی مستقل از یکدیگر هستند.

سیدطا‌ها یحیوی روانپزشک با اشاره به اینکه باید بحث پیشگیری جدی گرفته شود گفت: ما به دنبال مدیریت بیماری هستیم تا بیماران دچار مشکل نشوند لذا روی مسائل آموزشی متمرکز شده ایم.

او با اشاره به اینکه در بحران‌ها اضطراب طبیعی است، اما در این بحران اضطراب بیش از حد انتظار است خاطرنشان کرد: باید مردم روی اضطراب خود کنترل داشته باشند؛ لذا این احساسات ممکن است به صورت طبیعی ایجاد شود، مردم می‌توانند مشکل خود را با کسانی که صبور هستند در جریان بگذارند، اما یک سری از کار‌ها را افراد نباید انجام دهند، بعضی از ایرانیان به هر چیزی جو می‌دهند و یک سری از مسائل را مطرح می‌کنند که سبب تشدید اضطراب می‌شود.

این روانپزشک با اشاره به اینکه فکر کردن به اخبار برای افراد معمولی کفایت می‌کند، اما وقتی اضطراب بالا است با مراجعه به اخبار سطح اضطراب بیشتر می‌شود افزود: مردم باید به منابع اطلاعاتی صحیح دسترسی پیدا کنند، ۹۸ درصد مبتلایان به بیماری بهبود پیدا می‌کند و این موضوع امیدوارکننده است لذا باید اندیشه را روی مطالب و موضوعات مفید تغییر داد، باید سراغ حل مسئله به جای تولید نگرانی رفت، ظنز و شوخی کردن با این موضوع، هیمنه بیماری را فرو می‌شکند.

فاطمه داوری رئیس مجتمع بیمارستانی محب یاس طی ارتباط زنده تلفنی با بیان اینکه بخش پذیرش بیماران کرونا کاملاً مجزا شده است، گفت: روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار مراجعه کننده داریم که بسیاری سرپایی بررسی و معاینه و مرخص می‌شوند، امشب ۵۰ مریض بستری داریم که ۱۲ نفرشان در آی سی یو بستری و ۴۰ نفر هم ترخیص شده‌اند.

محمد طالب پور رئیس بیمارستان سینا هم در ارتباط تلفنی گفت: روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر مراجعه کننده داریم که ویزیت می‌شوند که کمتر از یک دهم آن‌ها نیاز به بستری دارند و تاکنون سیر تصاعدی بیماران را نداشته‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۲۱:۳۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام خواهشا یکی جواب بده.ایا این موضوع جدی هست؟یعنی من که سه ماه پیش آنفولانزا گرفتم الان کرونا میگیرم یا نه؟؟
دارم‌از استرس میمیرم خواهشا یکی جواب بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام ادمین جان آیا این خبر موثق و دارای منبع و رفرنس میباشد؟ لطفا پاسخ دهید ممنوون
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۵:۵۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
واقعا اگه انفولانزا گرفته باشیم کرونا نمیگیریم؟
Iran (Islamic Republic of)
mosi
۲۳:۲۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام.این حقیقته؟مگه پادتن آنفولانزآبدن تولید میکنه با کرونا یکی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام سامانه 4030 هیچ مشاوری ندارد و جواب نمیدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
"رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی افزود: ویروس مربوط به آنفولانزا ممکن است بعد از مدتی تغییر ماهیت ژنتیکی ایجاد کند، اما در آلودگی‌های بعدی ممکن است شدت بیماری کمتر باشد لذا کسی که یکبار مبتلا شده است از نوع ویروس کرونا مبتلا نخواهد شد."
عجب امیدوارم تمام اطلاعات پزشکی تون اینطوری نباشه!!! چون کرونا گرفته و خوب شده دوباره کرونا گرفته چه برسه به مدلهای دیگه آنفولانزا!!!!
Iran (Islamic Republic of)
صدیقه
۲۰:۲۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام به نظرمن باید مدارس همچنان تعطیل باشد
Iran (Islamic Republic of)
هستی محسنی
۱۷:۳۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
چرا انایی که انفولانزا گرفتن کونا نمیگیرن
Iran (Islamic Republic of)
هستی محسنی
۱۷:۲۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
مابرای اینکه انفولانزابگیریم تا کرونا نگیریم باید چی کار بکنیم
آخرین اخبار