واگذاری ۵ بنای تاریخی استان کرمان به بخش خصوصی

مدیر کل صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت: ۵ بنای تاریخی در استان کرمان به بخش خصوصی واگذار شد.

واگذاری ۵ بنای تاریخی استان کرمان به بخش خصوصیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان فریدون فعالی مدیر کل صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت: کاروانسرای خانه سرخ سیرجان، عمارت موسی خانی شهربابک، خانه_ایرانمنش_بافت، خانه بهادرالملک بردسیر و ارگ راین از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

او با اشاره به اینکه مدت زمان مرمت بنا‌های تاریخی مذکور ۱۲ تا ۱۸ ماه تعیین شده است، تصریح کرد: پس از انجام فعالیت‌های مرمتی، این بنا‌ها با کاربری فرهنگی و گردشگری فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: قدمت کاروانسرای خانه سرخ شهرستان سیرجان، عمارت موسی خانی شهرستان شهربابک و خانه بهادرالملک شهرستان بردسیر به دوره قاجاریه بازمی گردند و خانه ایرانمنش شهرستان_بافت در دوره پهلوی اول و ارگ راین نیز در دوره صفویه تا قاجاریه بنا شده اند.

فعالی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم وزارت میراث فرهنگی مشارکت دادن بخش خصوصی در بحث مرمت و بهره برداری از ابنیه تاریخی است، افزود: بنا‌های تاریخی در قالب واگذاری به بخش خصوصی پس از مرمت، بهسازی و استحکام‌بخشی به بهره‌برداری می‌رسند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار