پاسخ به سوالات شما؛

چگونه روحیه کودکان را برای مقابله با ویروس کرونا تقویت کنیم؟

یک روانپزشک درباره تقویت روحیه کودکان دربرابر شیوع ویروس کرونا توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین جلالی ندوشن روانپزشک درباره دستورالعمل‌های بهداشتی کودکان برای پیشگری از ابتلا به کرونا گفت: اگر کودکی در منزل دارید بدون شک نگران‌تر از بقیه افراد هستید. کودکان دستوالعمل‌های بهداشتی را به راحتی نمی‌پذیرند. آن‌ها عاشق دست زدن به اشیا، خوردن چیپس در خیابان هستند پس باید بدانید که قاعده و قانون برای بزرگ‌ترهاست و توضیح کرونا، بیماری ویروسی و.. بیش‌تر از این‌که باعث افزایش همکاری کودکان بشود، باعث مقاومت آن‌ها می‌شود. پس وقتتان را با توضیح مکانیسم‌های انتقال و درمان، اپیدمی و... هدر ندهید.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ افراد بهبودیافته دوباره به کرونا مبتلا می‌شوند؟


او افزود: داستان‌های ساده از کرونا بسازید و در قالب داستان ماجرا را شرح بدهید. این‌که باید مدتی در خونه بماند و به پارک و.. نروند، ولی می‌توانند در خانه بازی‌های جذابی داشته باشند. برای مثال بازی‌هایی در رابطه با دست شستن، شکست کرونا در بازی کشتی با بالش‌ها و... می‌تواند بچه‌ها را به همکاری بیش‌تر با شما ترغیب کند.

چگونه روحیه کودکان را برای مقابله با ویروس کرونا تقویت کنیم؟

جبلی ادامه داد: جلوی کودکان در مورد موارد ابتلا و مرگ و میر صبحت نکنید. آن‌ها خیلی سریع متوجه می‌شوند و بسیار سریع‌تر نگران خواهند شد. باید بدانید که صحبت‌هایی پیرامون واقعیت‌های کرونا مربوط به بزرگ‌تر‌هاست پس نباید کودکان را درگیر این داستان‌ها کنید.

این روانپزشک گفت: یکی از نگرانی‌های کودکان در هنگام بحران ویروس‌ها به خصوص کرونا «ترس از دست دادن والدین» خواهد بود پس به آن‌ها اطمینان دهید که در کنارشان هستید و با هم به جنگ غول کرونا و شکست آن خواهید رفت. فراموش نکنید قهرمان‌های زندگی کودکان شما هستید پس اگر در شما قدرت و اطمینان و آرامش ببیند، آرام‌تر خواهند بود؛ بنابراین تمام تلاشتان را برای حفظ آرامش خود به خصوص جلوی بچه‌ها بکنید چرا که آرامش شما به آن‌ها هم سرایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار