راه اندازی نظام ارجاع بیماران حاد تنفسی در مشهد

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نظام ارجاع بیماران دچار عفونت‌های حاد تنفسی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر انجیدنی دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:: نظام ارجاع بیماران دچار عفونت‌های حاد تنفسی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه راه اندازی شد.
 
او ادامه داد: فرآیند درمان بیماران مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی که مشکوک به کرونا هستند در سه سطح پیگیری و تحت بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای شیوع کرونا در کشور در قالب کمیته‌های مختلف این دانشگاه به منظور تامین و ارائه خدمات مناسب به مردم تشکیل شده و امید است با همکاری مردم و رعایت بهداشت فردی بتوانیم از همه‌گیری این بیماری در خراسان رضوی پیشگیری کنیم.

انجیدنی افزود: در نظام ارجاع، بیماران مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت و کلینیک‌های سرپایی بر اساس چک لیست‌های استاندارد مورد بررسی‌های اولیه قرار می‌گیرند و در صورت دارا بودن علائم بیماری کووید- ۱۹ به سطح دو ارجاع داده می‌شوند.

او تصریح کرد: بیماران در مراکز سطح دو توسط پزشکان متخصص معاینه و تحت بررسی‌های پاراکلینیکی قرار می‌گیرند و در صورت وجود علائم و مشکلات حاد تنفسی به بیمارستان شریعتی مشهد که سطح سه نظام ارجاع است، هدایت می‌گردند.
 
دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگر شهروندی به صورت مستقیم به سایر مراکز درمانی مراجعه کند در صورت دارا بودن مشکلات حاد تنفسی به بیمارستان دکتر شریعتی مشهد ارجاع داده می‌شود و در غیر این صورت در همان مرکز خدمات درمانی دریافت می‌کند.

انجیدنی افزود: شماره تلفن‌های ۱۹۱ و ۳۱۴۴۹۴۴۹ آماده پاسخگویی به شهروندان جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای است و مردم هرگونه پرسش در باره عفونت‌های حاد تنفسی و با موضوع پیشگیری از کرونا را می‌توانند از این طریق در میان بگذارند.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.