تلاش فایرفاکس برای ایجاد احساس امنیت بین کاربران

در زمانی که بسیاری افراد به میزان امنیت اطلاعات خود در فضای مجازی اطمینان ندارند، موزیلا فایرفاکس قصد دارد تا با ایجاد رمزگذاری جدید آرامش را به کاربردان برگرداند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا اخباری منتشر شده که اهداف شرکت آمازون و فایرفاکس را برای آینده مشخص می‌کنند این اهداف ممکن است در ظاهر با یکدیگر شباهت نداشته باشند، اما باطن هر دو یک مسیر را دنبال می‌کند، آن نیز کسب اطلاعات و داده‌ها از کاربران برای استفاده و سرویس دهی بهتر است.

اقدامات آمازون برای Amazon Go

تا به حال گزارشات زیادی از برنامه‌های آمازون برای قابلیت Amazon Go منتشر شده است. این فناوری به گونه‌ای است که به کاربر اجازه می‌دهد به خرید در یک مغازه رود و بدون آن که به صندوق مراجعه کند آن مکان را ترک کند. این عمل تنها به آن دلیل قابل انجام است که شرکت آمازون با تمامی دوربین‌های موجود در فروشگاه حرکات اشخاص را زیر نظر داشته و خرید آن‌ها را محاسبه کرده است. پس از اتمام خرید و ترک فروشگاه، مبلغ حساب شده به طور پیش‌فرض از حساب اشخاص کم می‌شود. گفته می‌شود این قابلیت، در صورتی که فرد از برداشتن یک محصول پشیمان شود و آن را در جای خود بگذارد نیز متوجه پروسه آن می‌شود و خرید را به درستی محاسبه می‌کند.

یک شخص که اخیرا در فروشگاه مخصوص آمازون خرید انجام داده عقیده خود را این چنین توضیح داد: " شرکت آمازون تلاش داشته تا مردم را در خرید آزاد بگذارد و اجناس وتنوعی را در اختیار آن‌ها قرار دهد تا تمامی آن‌ها را در یک مکان خریداری کنند ". حال این امر برای برخی افراد ناراحت کننده به نظر آمده که توسط دوربین‌ها همواره تحت نظر باشند. این افراد همچنین از نظارت داده‌های موتور جست‌وجو خود توسط سایت آمازون نیز ابراز نگرانی کردند. اما به نظر می‌آید که شرکت فایرفاکس چاره‌ای برای آن اندیشیده است.

تلاش فایرفاکس برای ایجاد احساس امنیت بین کاربران

اقدامات فایرفاکس برای ایجاد امنیت

موزیلا فایرفاکس قصد دارد تا با رمزگذاری بر روی DNS امنیت کاربران خود را به میزان زیادی افزایش دهد. در حالت عادی اگز این سرویس رمزگذاری نشده باشد، افراد سودجو می‌توانند با سرک کشیدن به آن متوجه شوند که اشخاص در چه سایتی به سر می‌برند. گفتنی است که دی‌ان‌اس در بسیاری از موتور‌های جست‌وجو رمزگذاری نشده، این یعنی سایتی که اشخاص در آن هستند و همچنین مسئولین موتور جست‌وجو می‌توانند به داده‌های کاربران دسترسی داشته باشند. اقدامات اخیر موزیلا فایرفاکس می‌تواند باعث یجاد اطمینان افراد با سرویس‌های فناوری مختلف شود.


بیشتر بخوانید: جهان برای مبارزه با ویروس کرونا از چه فناوری‌هایی کمک گرفته است؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار