در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هموارتر شدن مسیر ترانزیت ایران با پیوستن به کنوانسیون اوراسیا

سلمان زاده گفت: الحاق ایران به کنواسیون اوراسیا جایگاه ترانزیت ایران در بخش‌های مختلف را به شکل چشمی گیری توسعه می‌دهد.

الحاق ایران به کنواسیون اوراسیا جایگاه ترانزیت ایران را افزایش می دهدمنوچهر سلمان زاده مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص کشور ترانزیت جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: استفاده از ظرفیت‌های های خاص در این شرایط به ویژه برای سال ۹۹ اولویت‌ برنامه‌های ما در سازمان راهداری به شمار می‌رود.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری توضیح داد: طبق موافقتی که صورت گرفته و  با توجه به ملحق شدن  به کنوانسیون  اوراسیا  استفاده از همه ظرفیت‌ها می‌تواند میزان فعالیت ما را در تمامی حوزه‌ها به شکل چشمگیری افزایش دهد.

سلمان زاده با بیان اینکه کشور‌های عضو کنوانسیون اورسیا و همکاری با آن‌ها می‌تواند زمینه را برای تمامی بخش صادرات و واردات افزایش دهد،  گفت: با رعایت تمامی مقررات استاندارد‌ها و همکاری با کشور‌های  همسایه می‌توان در سال ۲۰۲۰ میزان ترانزیت و صادرات واردات  به شکل چشم گیری توسعه  یابد.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری اظهار کرد: تمامی دستگاه ها از جمله در این بخش باید همکاری لازم را انجام دهند و با توجه به  شرایط جغرافیایی ویژه ایران در حوزه کریدور شمال به جنوب باید از تمامی ظرفیت های این حوزه به شکل چشم گیری استفاده کرد.

او یاد آور شد: استفاده از ظرفیت‌های بندر چابهار برای  توسعه ترانزیت با کشور‌های افغانستان و هندوستان بسیار تاثیر گذار است و باید  بتوانیم از این فرصت ها استفاده کنیم و با توجه به آنکه بندر چابهار از تحریم منع شده این موضوع بسیار اهمیت دارد.

سلمان زاده افزود: و توضیح داد:  توجه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  بسیار افزایش یافته و در این بخش هم اقدامات گسترده ای صورت گرفته  است.

او تاکید کرد: در سال ۲۰۲۰ با استفاده از استاندارد‌ها و مقررات کنواسیون اوراسیا سعی خواهیم کرد با استفاده از ظرفیت‌های خود بتوانیم میزان ترانزیت را به شکل چشم گیری افزایش دهیم و این در حالی است که ایران با توجه به جایگاه و موقعیت خود نقش موثری در این حوزه خواهیم داشت.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری بیان  کرد: حوزه ترانزیت در این شرایط برای ایران جایگاه ویژه و ممتازی دارد و باید بتوانیم با همکاری تمامی بخش‌ها این حوزه را به ویژه در سال ۲۰۲۰ ارتقا دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
امید است با رفع تحریمها مسیر ترانزیت ایران بیش تر از این هموارتر شود، تا بتوانیم با سراسر جهان همکاری اقتصادی داشته باشیم.
آخرین اخبار