آمبولانس‌های مخصوص برای جابه جایی بیماران مشکوک به کرونا

رئیس سازمان اورژانس و پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: علاوه بر کارکنان اورژانس، آمبولانس‌ها به حفاظت فردی تجهیز شده و هر روز ضد عفونی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  تقی دولت آبادی رئیس سازمان اورژانس و پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اگر بنا به هر دلیل افراد دچار تنگی نفس شدند، با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرند تا همکاران اورژانس در کمترین زمان افراد را به بیمارستان منتقل کنند.

دولت آبادی افزود: سامانه ۱۱۵ فقط به منظور جابجایی و انتقال بیمارانی که دچار مشکلات جدی هستند پیش بینی شده بنابراین مردم فقط در صورت لزوم و در مواقع اضطراری با این سامانه تماس بگیرند.

 دولت آبادی تاکید کرد: افرادی که در منزل حضور دارند و نیازمند دریافت اطلاعات هستند، با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

او اظهار  کرد: این سامانه توسط دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده و کارشناسان و اعضای هیئت علمی به صورت ۲۴ ساعته، آماده پاسخگویی به سولات شهروندان درباره کرونا ویروس و علائم آن هستند.

رئیس سازمان اورژانس و پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه کرونا ویروس، نسبت به آنفولانزا درصد مرگ و میر بسیار پایین تری دارد و ۸۰ درصد مبتلایان درمان می‌شوند، افزود: رعایت بهداشت فردی و شست و شوی دست ها، بسیار مهم است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.