در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عملکرد یک‌ساله وزارت میراث فرهنگی از نگاه رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران

منوچهر لطفی معتقد است وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سال ۱۳۹۸ عملکرد خوبی داشته است.

منوچهر لطفی رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران که اخیراً به عنوان میراث‌بان افتخاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معرفی شده، به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: وزارت میراث فرهنگی با انتخاب و معرفی میراث‌بانان گام مثبتی در جهت حفظ و نگهداری میراث معنوی و تاریخی کشور برداشته است. میراث‌بانان نیز موظف هستند همگام با یگان حفاظت میراث فرهنگی، همواره دغدغه حفاظت از میراث فرهنگی را داشته باشند.

او افزود: سازمان میراث فرهنگی اخیراً به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبدیل شده است و از آنجا که من به طور مستقیم با دفتر اداره کل امور موزه‌های کشور در ارتباط هستم، می‌دانم این دفتر در سال گذشته گام‌های مثبتی در جهت تأسیس موزه‌های خصوصی برداشته است. معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در سال ۹۸ گام های ارزشمندی برای محافظت از میراث فرهنگی و بنا‌های تاریخی کشور برداشته است.

رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران بیان کرد: دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم‌نهاد نیز با تشکیل شورای ملی گفت‌وگوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کار مثبتی برای همکاری وزارت میراث فرهنگی با سازمان‌های مردم‌نهاد انجام داده است. البته تا جایی که شنیده‌ام بهتر است معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گام‌های بیشتری برای بهبود وضعیت هنرمندان بردارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار