آخرین تحولات میدانی شمال یمن/ پیشروی طوفانی رزمندگان یمنی در شمال غرب و جنوب غرب بخش الجوف + نقشه میدانی

عناصر مزدور رژیم سعودی در روز‌های گذشته ضربات مهلکی را در شمال غرب و جنوب غرب استان الجوف در شمال یمن متحمل شده اند و عملیات رزمندگان یمنی برای رسیدن به مرکز این استان با قدرت ادامه دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از شمال غرب استان الجوف و نزدیکی مرز‌های مشترک با استان صعده خبر می‌رسد، رزمندگان جنبش مقاومت انصارالله عملیات جدیدی را در بخش مهم و راهبردی «خب والشعف» علیه عناصر مزدور سعودی ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی عملیات را در محور شمال غرب بخش «خب و الشعف» انجام دادند و پس از درگیری‌های سنگین و گسترده توانستند مزدوران سعودی را عقب برانند و رشته کوه‌های «حبش» را به همراه کوه «قشعان» به کنترل دربیاورند.

به گفته یک منبع میدانی، نیرو‌های یمنی در جریان پاکسازی و تامین امنیت این مناطق موفق شدند شماری از عناصر مزدور سعودی را کشته و زخمی کنند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آورند.

این منبع میدانی با بیان این مطلب که رزمندگان یمنی در جریان آزادسازی مناطق اشغالی در این محور نیمی از ذخایر سلاح مزدوران سعودی را به غنیمت گرفتند، گفت: نیرو‌های مزدور سعودی فقط موفق شدند نیمی از ذخایر سلاح را قبل رسیدن رزمندگان به مقر فرماندهی عملیات «الیتمه» و منطقه نظامی هفتم انتقال دهند.

وی از پیشروی نیرو‌های یمنی در محور کوه «الوجف» به سمت شمال کوه راهبردی «حشیفا» خبر داد و افزود: با پاکسازی مناطق اشغالی در این محور فشار بر عناصر مزدور سعودی در غرب منطقه «الیتمه» چند برابر شد.

آخرین تحولات میدانی شمال یمن/ پیشروی طوفانی رزمندگان یمنی در شمال غرب و جنوب غرب بخش الجوف + نقشه میدانی

این منبع میدانی تصریح کرد: رزمندگان یمنی با تثبیت مواضع در مناطق تازه پاکسازی شده در شمال غرب بخش «خب والشعف» به پیشروی‌ها در این محور ادامه دادند و موفق شدند منطقه «سلبه» را از اشغال مزدوران سعودی خارج کنند.

با پاکسازی منطقه «سلبه»، منطقه «الیتمه» از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می‌شود؛ منطقه «سلبه» بر منطقه «الیتمه» اشراف کامل دارد و در حال حاضر رزمندگان یمنی به ورودی منطقه مهم و راهبردی «الیتمه» رسیدند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، با آزادسازی منطقه «سلبه» راه برای پیشروی رزمندگان یمنی به سمت منطقه «الیتمه» باز شده است؛ منطقه «الیتمه» دروازه ورود به شمال شرق استان صعده محسوب می‌شود.

به گفته منابع میدانی، منطقه مهم و راهبردی «الیتمه» همچنین در مسیر جاده «البقع - حزم» واقع شده و از مهم‌ترین مناطق در شمال غرب بخش «خب الشعف» به شمار می‌آید و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

آخرین تحولات میدانی شمال یمن/ پیشروی طوفانی رزمندگان یمنی در شمال غرب و جنوب غرب بخش الجوف + نقشه میدانی

از جنوب غرب استان الجوف خبر می‌رسد، رزمندگان یمنی در تلاش هستند با عقب راندن نیرو‌های مزدور سعودی، مناطق اشغالی را در محور شمالی بخش «الحزم» پاکسازی کنند و با ادامه پیشروی‌ها خود را به شهر «الحزم» مرکز استان الجوف برسانند.

خبر‌ها حاکیست، عملیات نیرو‌های یمنی برای پاکسازی کامل بخش «الغیل» در جنوب غرب استان الجوف همچنان ادامه دارد؛ در روز‌های گذشته مناطق وسیعی از بخش «الغیل» از اشغال مزدوران سعودی خارج شد و به کنترل رزمندگان یمنی درآمد.

استان الجوف در شمال یمن واقع شده و شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است؛ خب و الشعف بزرگترین بخش به شمار می‌آید که ۷۰ درصد از مساحت استان الجوف را در بر می‌گیرد.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.