حجت‌الاسلام سیدقریشی مطرح کرد:

از زحمات کادر پزشکی و درمان کشور به عنوان مدافعان ملت کمال تشکر را می‌کنیم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این وضعیت نسبت به ایران در حالی ایجاد شده است که دونالد ترامپ در کنفراسی از رسانه‌ها خواسته که ترس و وحشت همگانی ایجاد نکنند.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام میر مجید سیدقریشی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به شایعات موجود درباره ویروس کرونا گفت: امروز در مواجهه با بحران کرونا علاوه بر رعایت مسائل بهداشت فردی ما نیازمند بهداشت روانی هستیم. امروز جامعه بیشتر از نظر روانی با موضوع «کرونا» درگیر است. این موضوع به یک مسئله جهانی تبدیل شده است تا جایی که سازمان بهداشت جهانی در اطلاعیه‌ای بعد از افزایش سطح هشدار کرونا، اعلام کرد که بزرگترین دشمن، خود ویروس کرونا نیست، ترس و شایعه مرتبط با آن است.

او با تاکید بر وضعیت بهداشت روانی در کشور تصریح کرد: وضعیت بهداشت روانی نسبت به ایران وضعیت متفاوتی پیدا کرده است. حجم خبر‌های منفی علیه ایران با نیت هدف قراردادن ارتباط اقتصادی ایران با سایر کشور‌ها و صادرات غیر نفتی به این کشور‌ها موجب شده تا روان مردم نیز در زیر این بمباران اطلاعاتی نابود شود. مارک دوبوویتز، رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها که یک اندیشکده صهیونیستی در آمریکا به شمار می‌آید در صفحه توئیتر خود نوشت: کرونا ویروس کاری با ایران کرده که تحریم‌های آمریکا نکرده است: متوقف کردن صادرات غیر نفتی.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این وضعیت نسبت به ایران در حالی ایجاد شده است که دونالد ترامپ در کنفراسی از رسانه‌ها خواسته که ترس و وحشت همگانی ایجاد نکنند.

آمار خبر‌های کرونایی با رویکرد ایجاد ترس علیه ایران آمار خبر و پست‌های منتشر شده در دو روز اخیر و بر بستر اینستاگرام برای ایجاد جنگ روانی علیه ایران در سه شبکه زیر بدین شرح است:
۱. بی‌بی‌سی فارسی: ۵۷ درصد پست‌های منتشر شده
۲. من و تو: ۶۰ درصد پست‌های منتشر شده
۳. ایران اینترنشنال: ۷۵ درصد پست‌های منتشر شده

او با اشاره به جنگ رسانه‌ای که دشمن در وضعیت موجود بر علیه کشور ما ایجاد کرده است گفت:، اما پازل دیگر جنگ رسانه‌ای و روانی علیه ایران با محوریت موضوع کرونا با موضوع تخریب تعظیم ائمه اطهار و بزرگان دینی همراه شده است. روز گذشته ویدئو‌های مشمئز کننده از تماس مستقیم دهان و زبان برخی افراد با ضریح مطهر ائمه اطهار با توضیح اینکه حرم ائمه اطهار شفاست و نباید به بهانه رعایت بهداشت زیارت را معلق کرد، در فضای مجازی منتشر شد که در رسانه‌های بیگانه بازخود زیادی داشت و خوراک تخریب آن‌ها را فراهم کرد، بر طبق رصد انجام شده، افرادی که به تولید این ویدئو‌ها پرداختند از نزدیکان به جریان تشیع وابسته به انگلستان هستند. صفحه اینستاگرامی منتشر کننده این ویدئو‌ها نشان می‌دهد این صفحات به تازگی و صرفا با هدف تخریب چهره‌های دینی و مذهبی ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام میرمجید سیدقریشی درباره انتشار اخبار بد در بین مردم گفت: علاقه مردم ایران به شنیدن اخبار بد و انتشار آن که بعضا تحت عنوان «میل به سوگواری» از آن یاد می‌شود ریشه در فرهنگ ما دارد. این علاقه فرهنگی حتی در برخی شخصیت‌های کارتونی همچون «آقای همساده» در مجموعه کلاه قرمزی به نمایش گذاشته شده بود. اکنون نیز وضعیت در رسانه‌های اجتماعی به این گونه است که بازنشر «خبر بد» چند برابر بیشتر انجام می‌شود که گاهی هم این اخبار هیچ منبع موثق و یا هیچ نشانه‌ای برای تایید ندارند، با توجه به ورود حجم زیاد اطلاعات خبری در این روز‌ها راهکاری که اهالی حوزه جامعه شناسی ارائه می‌دهند، فاصله گرفتن از اخبار و کسب خبر به صورت محدود است.

او تصریح کرد: یکی از اساتید دانشگاه تهران، این راهکار را «روزه خبری» نامیده است. از نظر او روزه خبری یعنی پرهیز کردن از شنیدن و تکرار کردن اخباری و انواع نوشته‌ها و حتی شوخی‌ها که خواندن و دیدن و دانستن یا نداستن آن‌ها هیچ گره‌ی را در زندگی شما نمی‌گشاید. «روزه خبری» به معنای آن نیست که به اخبار بی توجه باشیم بلکه به این معناست که اولاً انتظار خبر معجزه آسایی را نداشته باشیم، و ثانیاً همه وارد بهداشتی را که بار‌ها تکرار شده بنا بر سبک زندگی خود رعایت کنیم، اما وقت اندکی بیشتر (شاید در حد حداکثر ده دقیقه) را صرف اخبار نکنیم و حتی اگر از آن هم بگذریم شاید بهتر باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با تقدیر و تشکر از زحمات کادر درمان و پزشکان کشور به عنوان مدافعان ملت از خداوند متعال برای آن‌ها اجر عظیم و پاداشی بزرگ مسئلت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار