وزیر نیرو اعلام کرد:

تمهیدات وزارت نیرو برای رعایت حال مشترکان آب و برق

اردکانیان در حاشیه مراسم افتتاح همزمان ۴۱ پروژه صنعت آب و برق در خصوص تمهیدات وزارت نیرو برای هموطنان در ایام شیوع کرونا توضیح داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاح همزمان ۴۱ پروژه صنعت آب و برق، در خصوص همکاری وزارت نیرو برای مقابله با بیماری کرونا گفت: با توجه به بیماری کرونا و روز‌های خاص در شرایط کنونی، این بیماری جز دغدغه وزارت نیرو است به طوری که ما به همکاران توصیه کرده‌ایم که اگر چنانچه هموطنان در پرداخت آب بها و بهای برق با تاخیر مواجه شدند همکاری لازم را با آن‎ها داشته باشند.

او ادامه داد: امیدواریم این دوران پسا بحران کرونا را پشت سر بگذاریم.


بیشتر بخوانید: افتتاح ۲۵ پروژه آب و برق با سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیارد تومانی 


وزیر نیرو در ادامه در خصوص بارش‌های امسال گفت: خوشبختانه بارش‌های خوبی در کشور رخ داد که به دنبال آن در تابستان سال پیش رو خشکی زیادی نداریم و معتدل است.

۴۰ درصد از سد‌های کشور خالی است

اردکانیان با اشاره به ذخایر سد‌ها افزود: در حال حاضر ۴۰ درصد از سد‌های کشور خالی هستند.

وزیر نیرو بیان کرد: تاکنون ۷۵۰۰ کیلومتر رودخانه‌های مهم و اصلی لایروبی شده و لایروبی ۱۱۰۰ کیلومتر دیگر را تا پایان سال در برنامه گنجانده‌ایم.

اردکانیان گفت: با توجه به اتکای قابل ملاحظه منابع درآمدی آب و برق به وصولی مشترکان و اتکای بسیار کم آن به بودجه عمومی کشور، فشار هر نقصان قابل ملاحظه‌ای در دریافت این وصولی‌ها به مردم و مشترکان وارد می‌شود. چرخ صنعت آب و برق با اتکای به این منابع درآمدی می‌چرخد و آب و برق فراهم می‌شود.

او افزود: سعی کردیم از ظرفیت‌های دیگر در اختیار، از جمله مسئولیت وزارت نیرو به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون همکاری‌های اقتصادی اوراسیا استفاده کنیم.

ارسال محموله کمک‌های بهداشتی قطر به ایران

اردکانیان گفت: این روز‌ها به عنوان مسئول کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی در تماس نزدیک و مستمر با مقامات کشور‌هایی اعم از روسیه، قطر، ارمنستان و دیگر کشور‌ها برای تدارک تجهیزات مورد نیاز هستیم. امروز اولین فروند هواپیمای حامل کمک‌های بهداشتی از سوی دولت قطر عازم ایران است.

او در عین حال گفت: در ارتباط با بخش‌های تولیدی کشور به‌ویژه نیاز آن‌ها به انرژی هم از مدیرعامل توانیر می‌خواهم حداکثر انعطاف، همراهی و استمهال را در ارتباط با دریافت مطالبات آن‌ها داشته باشند تا در شرایط مناسب‌تر مشترکان به تعهدات خود عمل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
جناب وزیر برای مشترکانی که مصرف آنها زیر الگوی مصرف است تخفیف در نظر بگیرید که کمک بسیاری به کاهش مصرف خواهد کرد
آخرین اخبار