کریمی قدوسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش حضور جوانان در مجلس یازدهم نسبت به مجلس دهم / جوان‌گرایی؛ عامل مهم در بیمه کردن نظام اسلامی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: حضور جوانان در نظام اجرایی کشور، عامل مهمی در بیمه کردن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

افزایش حضور جوانان در مجلس یازدهم نسبت به مجلس دهم / ۹۰ درصد افراد در حوزه علم و فناوری جوانان و نخبگان دانشگاهی هستند/ جوان گرایی در نظام اجرایی کشور؛ عامل مهم در بیمه کردن نظام اسلامی استجواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جوان‌گرایی که یکی از اهداف اصلی گام دوم انقلاب است، اظهار کرد: جوان‌گرایی یک موضوع ذاتی و فطری است که بر اساس قوانین رایج در اجتماع، خود به خود اتفاق می‌افتد.

کریمی قدوسی گفت: در نظام اجرایی کشور، هر استخدامی در هر وزارتخانه‌‌ای که صورت می‌گیرد سن یکی از معیارها است و باید فرد مورد نظر جوان باشد، بنابراین در نظام اجرایی بحث جوان‌گرایی یک پدیده نوظهور نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در نظام اجرایی عده‌ای با ۳۰ سال خدمت، بازنشسته و  به دنبال آن جوانان تحصیل کرده متناسب با شرایط روز در نظام اجرایی کشور وارد عرصه‌های مختلف می‌شوند.

کریمی قدوسی اضافه کرد: در حوزه علم، فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دستمان کاملا باز است و نظام اجرایی کشور از کانون‌های علم به شدت حمایت می‌کند و به جرئت می‌توان گفت که  ۹۰ درصد افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، جوانان، نخبگان حوزه‌های دانشگاهی و پژوهشی هستند.

نماینده مجلس دهم با اشاره به حضور جوانان در حوزه مسائل فرهنگی کشور تصریح کرد: جوانان از حضور در سیستم‌ها و مراکز فرهنگی به شدت اشتیاق نشان می‌دهند و راه برای حضورشان محیاست.

او با تأکید بر اینکه در مجلس یازدهم چهره‌های جوان بیشتری نسبت به مجلس دهم حضور پیدا کرده‌اند، گفت: سخاوتمندانه هر تجربه‌ای که داریم، در اختیار جوانان کشورمان قرار می‌دهیم.

کریمی قدوسی تصریح کرد: رئیس جمهوری که رأی می‌آورد در انتخاب کابینه خود آزاد است و می‌تواند از جوان ۲۵ ساله تا یک پیشکسوت ۶۰ ساله (تا جایی که دست قانون باز است) استفاده کند، بنابراین در این عرصه دولت‌ها می‌توانند در گزینش‌های خود از چهره‌های جوان استفاده کنند.

او گفت: در مجموع حضوری که رهبر معظم انقلاب از جوانان در عرصه‌های مختلف کشور طلب کرده‌اند، امری ضروری است و  یک عامل مهم در بیمه کردن نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید با حضور چهره‌های پیشکسوت، جوانان پا به عرصه‌های وسیع‌تری بگذارند، اما افراد با تجربه هم  نباید حذف شوند و باید تجربه خود را به جوانان  انتقال دهند تا ایران بتواند با سرعت مراحل تکامل خود را در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، مدیریتی، سیاسی، اعتقادی و مذهبی طی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار