ارائه اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا از سوی شرکت ملی حفاری ایران

سرپرست فوریت‌های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران گفت: اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا از سوی فوریت‌های پزشکی در دستگاه‌های حفاری و پایگاه‌های عملیاتی ارائه می‌شود.

پریسا قاسمی سرپرست فوریت‌های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا ویروس به صورت شبانه روزی از سوی این شرکت در دستگاه‌های حفاری و پایگاه‌های عملیاتی ارائه می‌شود.

او افزود: این واحد بعد از نشست کمیته اضطراری مقابله با ویروس کرونا فعالیت‌های خود را به ۲ بخش ستادی و عملیاتی تقسیم بندی و اجرایی کرده است.

قاسمی ارسال ۳۰ هزار ماسک و دستکش و همچنین مواد ضد عفونی کننده به موقعیت‌های دستگاه‌ها و اردوگاه‌های حفاری را از اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و بیان داشت: در تمامی دستگاه‌های حفاری فضایی تحت عنوان پایگاه درمانی در نظر گرفته شده که در آن پزشک، پزشکیار و تجهیزات درمانی مورد نیاز در راستای آموزش و غربالگری کارکنان ورودی به دستگاه، در نظر گرفته شده است.

سرپرست فوریت‌های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران از دیگر اقدامات انجام شده در این ارتباط را به آموزش و افزایش توان خود مراقبتی کارکنان اشاره و اظهار کرد: ژل و محلول ضد عفونی کننده دست و سطوح، الکل، بتادین از جمله موارد ارسالی به ۶۰ دستگاه حفاری این شرکت است.

این مقام مسئول مهم‌ترین شیوه مقابله با این ویروس عفونی را غربالگری، شناسایی و معرفی بیماران به مراکز درمانی دانست و ادامه داد: با برگزاری جلسات متعدد، عملیات غربالگری کارکنان دستگاه‌های حفاری در زمان اعزام به دکل از مبدا برنامه ریزی و توسط کادر متخصص فوریت‌های پزشکی شرکت صورت می‌گیرد.

قاسمی در خصوص کارکنانی که به صورت مامور به دستگاه حفاری اعزام می‌شود توضیح داد: این دسته از کارکنان قبل از شروع ماموریت با مراجعه به مراکز درمانی مستقر در شرکت، گواهی سلامت دریافت و پس از ویزیت توسط پزشک پایگاه درمانی مستقر، مجوز ورود به دستگاه حفاری دریافت می‌کنند.

او تصریح کرد: تعدادی از کارکنان با توجه به محل سکونت خود به صورت پروازی به دکل حفاری اعزام می‌شوند که قبل از ورود به دستگاه حفاری توسط کادر درمانی غربالگری و ویزیت و پس از اطلاع از سلامت کامل در محل کار حاضر می‌شوند.

با توجه به ماهیت کار شرکت ملی حفاری ایران، پراکندگی دستگاه‌های حفاری و سکونت نیروی انسانی در شهر‌های مختلف، اقدامات مقابله با ویروس کرونا در راس برنامه‌های ایمنی، بهداشت و درمان شرکت تعریف شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار