مقابله با کرونا نیاز به همدلی و حضور مردم دارد

امام جمعه شهرستان ساوه گفت: وضعیت مقابله با کرونا ویروس نیاز به همدلی و حضور مردم دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان ساوه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی این شهرستان گفت: وضعیت مقابله با کرونا ویروس نیاز به همدلی و حضور مردم را دارد.

مقابله با کرونا نیاز به همدلی و حضور مردم دارد

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه افزایش آگاهی و ایجاد باور جدی در بین آحاد جامعه ضروری است افزود: و نباید با هراس افکنی در حق آن‌ها اجحاف شود.

او اضافه کرد: با شرایط اقتصادی مردم، اعتقادی به تعطیلی بازار ساوه ندارم، اما باید با کسانی که در این شرایط به احتکار اقلام ضروری و بهداشتی اقدام می‌کنند، برخورد جدی شود.

شهرستان ساوه کانون کرونا ویروس در استان مرکزی

میرزایی فرماندار شهرستان ساوه هم در این جلسه گفت: شهرستان ساوه به لحاظ جمعیتی و نزدیکی به قم، کانون کرونا ویروس در استان مرکزی تلقی می‌شود که نیاز به هماهنگی درون بخشی قوی دارد.

میرزایی از افزایش تولید مواد ضد عفونی کننده در این شهرستان خبر داد و افزود: نیاز به اقلام بهداشتی در وضع موجود از ضروریات مردم است که باید تحت شبکه مدیریت قوی در بین افراد توزیع شود.

او با اعلام امادگی همه دستگاه‌های اجرایی ادامه داد: غربالگری افراد بیمار، تجهیزات انبار دارویی مراکز درمانی و افزایش آگاهی‌ها و افزایش سطح اگاهی‌های مردم در مقابله با کرونا ویروس باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

فرماندار ساوه از آمادگی بیمارستان‌های چمران و مدرس ساوه برای پدیرش بیماران کرونا خبر داد و درخصوص وصعیت این بیماری، در سطح مراکز درمانی ساوه گفت: تاکنون ۶۰ نفر در بیمارستان‌های ساوه بستری هستند تست کرونا ویروس که ۲۷ مورد مثبت اعلام شده است.

روستا نشینا درمعرض آسیب جدی‌تر ویروس کرونا

هادی ملکی رئیس دادگستری شهرستان ساوه هم در این جلسه با بیان اینکه وضعیت ساوه نگران کننده است، گفت: دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری باید موظف شوند تا تجهیزات بهداشتی و ضد عفونی را در اختیار کارمندان و ارباب رجوع‌های خود قرار دهند.

ملکی با اشاره به حفظ امنیت سلامت جامعه افزود: با هماهنگی با رئیس کل دادگستری استان مرکزی شورای حل اختلاف ساوه تعطیل شده است و امورات آن از سوی اکیپ کشیک در حال انجام است.

او اضافه کرد: افراد ساکن در روستا‌ها که عمدتا سالخوردگان هستند در آسیب جدی‌تر ویروس کرونا قرار دارند که تمهیدات پیشگیرانه برای این قشر ضرورت دارد.

رئیس دادگستری شهرستان ساوه با قدردانی از زحمات کادر درمانی در خط مبارزه با کرونا ویروس ادامه داد: برنامه ریزی‌ها و تمهیدات نباید مانع از پذیرش سایر بیماران و تضییع حقوق مصدومین شود که اگر افرادی در این زمینه مدعی شوند، ناچارا براساس قانون برخورد خواهیم کرد.

جلسه قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و برخی مدیران واحد‌های تولیدی برگزار و در پایان این جلسه مقرر شد، بیمارستان فاطمه زهرا به عنوان مرکز درمانی پذیرش افراد غیر کرونایی در شهرستان در نظر گرفته شود و اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده با مدیریت و نظارت دانشکده علوم پزشکی در بین داروخانه‌ها توزیع و عرضه شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.