رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد؛

کمبود تجهیزات حفاظت فردی در تمامی کشور‌های درگیر با بیماری کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:کمبود تجهیزات در تمامی کشور‌های درگیر با بیماری کرونا وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛جلسه قرارگاه مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایلام با حضور رییس دانشگاه، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه، رییس سازمان نظام پزشکی استان، معاونین آموزشی، توسعه، درمان، بهداشتی، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه، مدیران حراست، بازرسی، روابط عمومی، مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی، قائم مقام معاون بهداشتی و مدیر اجرایی مرکز بهداشت استان، مشاور جوان رییس دانشگاه، مدیر آمار و فناوری اطلاعات، مدیر خدمات پرستاری و بازرس ویژه رییس دانشگاه و سایر اعضای این قرارگاه در حال برگزار شد.

در این جلسه محمد کریمیان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تقدیر از خدمات و احساس مسئولیت مسئولان و پزشکان و پرسنل دانشگاه در مواجهه با بیماری کرونا گفت:کمبود تجهیزات حفاظت فردی شامل ماسک، محلول ضد عفونی و دستکش در تمامی کشور‌های درگیر با بیماری کرونا وجود دارد.

او اضافه کرد:نیاز‌های درمانی و میزان ظرفیت و توانمندی دانشگاه در رابطه با مقابله با کرونا اگر به درستی شناسایی شود، می‌توانیم با آمادگی بیشتر و بهتری در این رابطه برنامه ریزی کنیم.

کریمیان  افزود:بیمارستان‌های تابعه دانشگاه خصوصاً بیمارستان شهید مصطفی خمینی؛ در شرایط کنونی خط مقدم عرصه خدمات‌دهی محسوب می‌شوند؛ بنابراین تامین اقلام بهداشتی همچون ماسک، محلول ضد عفونی کننده و دستکش این مراکز درمانی جهت استفاده پزشکان، پرسنل و بیماران یکی از اولویت‌ها است.

او عنوان کرد:کارخانه تولید ماسک در روز‌های آتی با ظرفیت تولید روزانه ۱۳هزار ماسک، آغاز به کار خواهد کرد و بخش اعظمی از دغدغه مردم استان در این راستا رفع خواهد شد.

کریمیان بیان کرد:دانشگاه علوم پزشکی ایلام در راستای اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا و مقابله با آن، در قالب کمیته و کارگروه‌های مختلف خوشبختانه فعالیت‌های ارزشمندی داشته و قطعاً با انجام رسالت سازمانی و تحقق اهداف مربوطه آثار مثبتی برجا خواهد گذاشت.

در ادامه این جلسه نیز علیمرادی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه ضمن بیان گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده دانشگاه در مقابله با بیماری کرونا، به تشریح وظایف کمیته و کارگروه‌های دانشگاه در مقابله با این بیماری و هماهنگی‌های لازم جهت اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا پرداخت.

همچنین بالاوندی معاون درمان و صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه در سخنانی به تشریح اقدامات و خدمات و مشکلات و چالش‌های حوزه کاری خود پرداختند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.