توزیع ۲۰ هزار برگ دوز بلاغ در پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ هزار برگ دوزبلاغ در پایانه مرزی بیله سوار توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه دوزبلاغ برگ معافیت کاهش عوارض در قالب قرارداد بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است که هر برگ آن معادل ۱۰۰ دلار می‌باشد گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۰ هزار برگ دوزبلاغ در پایانه مرزی بیله سوار به ارزش حدود ۲۶۰ میلیارد ریال توزیع شده است.

او با بیان اینکه این مهم در جهت حمایت و توسعه صادرات کالای ایرانی دربین رانندگان موقع عبور از مرز در پایانه مرزی بیله سوار توزیع می‌شود تصریح کرد: سال گذشته ۳۰ هزار برگ معافیت کاهش عوارض مرزی توزیع شده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل سهمیه سال ۲۰۱۸ دوزبلاغ این استان را ۱۴ هزار برگ عنوان کرد و افزود: با هدف حمایت از توسعه ناوگان صادراتی و کاهش هزینه‌های حمل و نقل، افزایش سهمیه در دستور کار قرار گرفت و این مهم با رشد ۴۰ درصدی درسال ۲۰۱۹ به ۱۹ هزار برگ افزایش یافت.

رحمتی افزایش ۱۷ درصدی ورود مسافران اتباع خارجی به کشور از پایانه مرزی بیله سوار در ۱۱ ماه گذشته را بیان کرد و گفت: در مدت یاد شده یک میلیون و ۴۸۹ هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند.

او از صادرات ۴۱۹ هزار تن کالای ایرانی توسط ۱۸ هزار و ۹۷۲ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار در مدت یاد شده خبر داد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار افزود: کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی، میل گرد، سیب زمینی و آهن آلات عمده کالا‌های ایرانی صادر شده به کشور‌های آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.