در بسته حوادث امروز بخوانید؛

کشف یک میلیون و ۳۰۷ هزار دستکش احتکار شده در اصفهان / دستگیری عامل انتشار فایل صوتی پیرامون بیماری کرونا در اصفهان

مهم‌ترین حوادث امروز پانزدهم اسفند ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز پانزدهم اسفند ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف یک میلیون و ۳۰۷ هزار دستکش احتکار شده در اصفهان

سردار "مهدی معصوم بیگی" فرمانده انتظامی استان اصفهان در این رابطه اظهار داشت: طرح عملیاتی مقابله با احتکار کنندگان کالا به ویژه تجهیزات بهداشتی در استان اصفهان با همکاری نمایندگان اداره تعزیزات حکومتی و معاونت غذا و درمان و اداره صمت اجرایی شد.

او افزود: در بازرسی از سوله‌ای یک میلیون و ۲۹۰ هزار انواع دستکش و ۱۷ هزار کلاه یک بار مصرف احتکار شده کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از یک انبار دیگر نیز ۴ هزار و ۴۰۰ دستکش و یک هزار و ۱۳۴ لیتر الکل اتانول ۹۶ درصد کشف شد.

سردار معصوم بیگی اظهار داشت: همچنین در بازرسی از یک واحد تجهیزات پزشکی نیز ۱۲۰ لیتر اکل اتانول، یک هزار و ۵۰۰ عدد ماسک، ۱۳ هزار و ۳۰۰ دستکش که احتکار شده بودند کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در مجموع یک میلیون و ۳۰۷ هزار دستکش و یک هزار و ۲۵۴ لیتر الکل اتانول احتکار شده کشف و ۳ نفر نیز دستگیر شدند.

سردار مهدی معصوم بیگی تاکید کرد: طرح‌های عملیاتی پلیس برای شناسایی و تحویل محتکران لوازم بهداشتی و تجهیزات مقابله با بیماری کرونا به مراجع قانونی تداوم دارد و اینگونه افراد بدانند پلیس برخوردی قاطع و قانونی با آن‌ها خواهد داشت و اجازه فعالیت به آن‌ها هرگز داده نخواهد شد.
 

دستگیری عامل انتشار فایل صوتی پیرامون بیماری کرونا در اصفهان

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در پی رصد و انتشار فایلی صوتی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه تعداد بستری شدگان و فوتی‌های بیمارستان‌های اصفهان پیرامون بیماری کرونا غیر قابل تصور است و به افرادی که دلیل بیماری کرونا بستری شده است رسیدگی لازم به عمل نمی‌آید، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

او عنوان داشت: عده‌ای با آگاهی کامل دست به تولید و انتشار شایعه در خصوص ویروس کرونا می‌زنند، و این افراد منفعت خود را در ترس و اضطراب هموطنان می‌بینند و یا دچار بیماری روانی بوده و ترس دیگران باعث شادی و خنده آنان می‌شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا استان با انجام تحقیقات فنی و پلیسی خود متوجه شدند، فایل منتشرشده جعلی و در یک استدیو خانگی ضبط شده، سپس در این راستا عامل انتشار این فایل صوتی فردی جوان ساکن اصفهان شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضائی استان دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه متهم پس از بازداشت به جرم اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام سرگرمی و بالا بردن تعداد اعضاء کانال خود عنوان کرده است، گفت: این فرد پس از تکمیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی داده شد.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: براساس قانون جرایم رایانه‌ای، هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی، اکاذیبی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، مجرم و به مجازات تعیین‌شده در قانون محکوم می‌شود، همچنین شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را با مراجعه حضوری و همچنین از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.
 

کشف ۳ هزار و ۵۷۵ کیلو شیر خشک فاقد مجوز بهداشتی در برخوار

سرهنگ "غلامرضا براتی" فرمانده انتظامی شهرستان برخوار در تشریح این خبر گفت: در راستای مقابله با قاچاق و احتکارکالا، مقابله با قاچاقچیان در دستور کار ماموران در سطح شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در این راستا روز گذشته ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی توانستند یک دستگاه خودروی وانت نیسان که قصد جابجائی ۱۸۴ کیسه ۲۵ کیلوئی شیر خشک فاقد مجوز بهداشتی را به یک دستگاه اتوبوس داشت را شناسائی کنند.

سرهنگ غلامرضا براتی بیان داشت: در این عملیات مقدار ۳ هزار و ۵۷۵ کیلو شیر خشک که طبق نظر کارشناسان اداره بهداشت، فاقد مجوزبهداشتی بود به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بنا به اعتراف راننده اتوبوس محموله قاچاق فوق قرار بود به شرق کشور انتقال یابد.

سرهنگ براتی ادامه داد: دراین رابطه با هماهنگی قضائی ۲ دستگاه خودروی اتوبوس و وانت توقیف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار گفت: پلیس با قاطعیت با این گونه افراد برخورد می‌کند و از شهروندان هم می‌خواهیم این گونه موارد را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

 

پنچری خودرو دامی برای سرقت از مشتریان بانک

سرهنگ "محمد حسین باباکلانی فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام شکایت دو نفراز شهروندان مبنی بر سرقت با نیرنگ پنچری خودرو در مناطق مختلف شهر موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۷ قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی موفق شدند ۲ نفر را در رابطه با این سرقت‌ها شناسایی و دستگیر کنند.
این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان که در برابر شواهد و ادله غیرقابل انکار راهی جز بیان حقیقت نمی‌دیدند در بازجویی‌های پلیسی به ۱۰ فقره سرقت وجوه نقد مراجعان بانک‌ها با نیرنگ پنچری خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ باباکلانی گفت: متهمان طبق نقشه‌ای که طراحی کرده بودند در اطراف بانک‌ها به کمین می‌نشستند و پس از انتخاب سوژه، خودروی او را پنچر و سپس خودرو را تعقیب و زمانی که طعمه پس از طی مسافتی متوجه می‌شد لاستیک وسیله نقلیه اش پنچر است، پس از پیاده شدن و سرگرم شدن وی به پنچری اقدام به سرقت می‌کردند.

فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان با اشاره به افزایش سقف برداشت وجه نقد از دستگاه‌های عابر بانک در ایام پایانی سال، به مردم توصیه کرد: تا جایی که امکان دارد از کارت عابر بانک برای خرید استفاده کنید و در صورت دریافت وجه نقد از بانک‌ها مراقب تصادف‌های ساختگی و یا پنجری عمدی خودرو باشید، چرا که برخی از این موارد ساختگی بوده و این افراد قصد سرقت وجه نقد از شما را دارند.
 
 

جلوگیری از فعالیت سه داروخانه در کاشان

 
دادستان کاشان گفت: این سه داروخانه با تخلف عرضه الکل غیر استاندارد و احتکار دستکش و ماسک و یک فروشگاه هم با تخلف گرانفروشی همچنین انباری در خانه قدیمی به دلیل احتکار سیصد هزار دستکش یکبار مصرف مهرو موم شد.

روح الهل دهقانی افزود: با توجه به تاکید ویژه رییس قوه قضاییه مبنی بر برخورد قاطع با محتکران و اخلال گران در نظام عرضه کالای پزشکی تیم مشترک بازرسی در دو روز گذشته از داروخانه ها، فروشگاه‌ها و مراکز توزیع و انبار‌های عرضه اقلام بهداشتی بازدید میدانی کردند.

وی گفت: به پرونده این مراکز در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.
انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.