معاون وزیر ارتباطات از تشکیل بانک اطلاعاتی کرونا خبر داد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رشته توییت‌هایی که منتشر کرد از تشکیل بانک اطلاعاتی ویروس کرونا در ۱۵ روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور در رشته توییت‌هایی که در صفحه مجازی خود منتشر کرد مبارزه با کرونا به عنوان یک اپیدمی را دانشی مین رشته‌ای معرفی کرد.

ناظمی شرایط کنونی شیوع کرونا در ایران را برهه‌ای سرنوشت ساز برای کشور دانست و از تشکیل بانک اطلاعاتی ویروس کرونا برخلاف مخالفت‌های موجود خبر داد.

او همچنین راه حل‌های اقتصادی، فناورانه و اجتماعی را در امر مبارزه با کرونا دخیل دانسته و بر ضرورت باور داشتن تاثیر مشارکت اجتماعی تاکید کرد.


بیشتر بخوانید: برای نابودی کرونا همه باید رعایت و کمک کنند


معاون وزیر ارتباطات کشور از اعلام ابزار‌های جدید از این تجمیع داده در آینده خبر داد و آن را باعث شفافیت و آگاهی بخشی معرفی کرد.

در ادامه متن و توییت منتشر شده توسط ناظمی را مشاهده می‌کنید:

" مواجهه و کنترل اپیدمی دانشی بین‌رشته‌ای و مبتنی بر داده است. شاید کرونا یکی از برهه‌های سرنوشت‌ساز ایران است که ارزش یکپارچگی داده را نشان داد. در ۱۵روز گذشته بانک‌های داده، علی‌رغم نگاه‌های سنتی که مانع به‌اشتراک‌گذاری هستند، شکل گرفت.

ممنون از بسیاری از مدیران نوگرا که در این راه همراه شدند، خطر کردند و تشکر از سعید نمکی که شجاعت به‌اشتراک‌گذاری داده را به خرج داد، هرچند حتی در میان همکارانش هم مخالف زیاد داشت و سنگ‌اندازی بسیار! ممنون از محمدجواد آذری جهرمی عزیز که بسیاری از نیرو‌های نخبه را همراه این راه کرد مواجهه با کرونا تنها یک امر بهداشت و درمانی نیست، راه‌حل‌های فناورانه، اجتماعی و اقتصادی بسیار دارد، تنها باید به مشارکت اجتماعی باور داشت. به زودی ابزار‌های دیگری نیز از این تجمیع معرفی خواهد شد، از جمله نقشه خطرپذیری مناطق کشور که هم ابزار شفافیت است و هم آگاهی‌بخش "

معاون وزیر ارتباطات از تشکیل بانک اطلاعاتی کرونا خبر داد

معاون وزیر ارتباطات از تشکیل بانک اطلاعاتی کرونا خبر داد

معاون وزیر ارتباطات از تشکیل بانک اطلاعاتی کرونا خبر داد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۲:۲۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
اقامن کرونادارم خطمم ایرانسل اعتباریه اگه اینترنت نمیدین من برم توخیابونابگردم
آخرین اخبار