عملیات بازگشایی گردنه تته آغاز شد

مسئول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سروآباد از آغاز عملیات برفروبی و بازگشایی گردنه تته در محور ارتباطی سروآباد به پاوه خبر داد و گفت: با بهبود شرایط جوی این عملیات کمی زودتر از پارسال شروع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شبرندی مسئول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سروآباد گفت: گردنه تته در محور ارتباطی سروآباد مریوان به پاوه ۱۶ آذر امسال بدلیل بارش سنگین برف مسدود شده و در این مدت هیچ ترددی از این مسیر انجام نشده است.

او افزود: نیروهای راهداری با پنج دستگاه ماشین آلات برفروبی عملیات بازگشایی این گردنه را از امروز آغاز کردند و با توجه به حجم زیاد برف در این گردنه پیش بینی می‌شود عملیات بازگشایی حداقل ۱۵ روز به طول بیانجامد.

مسئول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای سروآباد یادآور شد: با توجه به اینکه ارتفاع برف در برخی از پیچ های این گردنه به بیش از ۱۵ متر می‌رسد تردد در این گردنه تا زمان بازگشایی کامل آن امکان پذیر نیست لذا رانندگان و مسافران باید منتظر باشند تا مسیر به طول کامل بازگشایی و ایمن سازی شود.

شبرندی اضافه کرد: گردنه تته در محور ارتباطی شهرستان‌های سروآباد و مریوان در استان کردستان و شهرستان پاوه در استان کرمانشاه قرار دارد و چهار ماه است که بدلیل بارش سنگین برف و نا ایمن بودن مسیر مسدود شده و دراین مدت ارتباط بین این شهرستان های از مسیرهای فرعی منطقه هورامان انجام می‌شده است.

او گفت: پنج کیلومتر از مسیر گردنه تته در حوزه استحفاظی شهرستان سروآباد است و ۱۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان پاوه کرمانشاه قرار دارد که این مسیر توسط راهداری پاوه در حال بازگشایی است.

گردنه تته در منطقه هورامان سروآباد در استان کردستان محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه است.

شهرستان سروآباد دارای ۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۲۰ کیلومتر راه فرعی (سروآباد به پاوه) است.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود، همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.