آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از ادعای افزایش حقوق ۲ میلیون تومانی برای معلمان تا آموزش‌های مجازی برای دانش آموزان

آموزش و پرورش طی روز‌های تعطیلی مدارس با اخباری درباره افزایش حقوق معلمان و برگزاری کلاس‌های درس مجازی گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت با اخباری درباره «افزایش ۱/۵ تا ۲ میلیون تومانی در حقوق فرهنگیان»، «ارتقای کیفیت آموزش در کلاس‌های مدرسه تلویزیونی + جدول پخش دروس ابتدایی» و «رصد روزانه آموزش های مجازی در مدارس غیردولتی» سپری شد.

افزایش ۱/۵ تا ۲ میلیون تومانی در حقوق فرهنگیان

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره افزایش ۵۰ درصدی حقوق فرهنگیان اظهار کرد: براساس بخشنامه هیئت دولت برخی از کارمندان مشمول قانون خدمات کشوری از افزایش حقوقی بهره‌مند نشدند باید از آن استفاده کنند و با توجه به اینکه وزارت آموزش و پرورش هم مشمول قانون خدمات مدیریت کشوری است و از این افزایش استفاده نکرده بود براساس بخشنامه وارد عمل شدیم.

او ادامه داد: در آیین نامه رتبه بندی سه آیتم حق شغل، شاغل و فوق‌العاده شغل از فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری لحاظ می‌شد، اما در افزایش اخیر تمام بخش‌های فصل دهم لحاظ شد و ما به التفاوت آیتم‌های قبلی هم اعمال می‌شود و افزایش ۵۰ درصدی داریم.

الهیار ترکمن با احتساب رتبه بندی و افزایش ۵۰ درصدی تاکید کرد: بین ۱/۵ تا ۲ میلیون تومان افزایش حقوق برای معلمان خواهیم داشت که رتبه بندی فرهنگیان از اول مهر ماه و احکام افزایش ۵۰ درصدی از اول اسفند ماه در احکام آمده است.

رصد روزانه آموزش های مجازی در مدارس غیردولتی

مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی درباره وضعیت فعالیت مدارس غیردولتی با توجه به تعطیلات اخیر اظهار کرد: با ایجاد بستر نرم افزاری آموزش‌های مجازی و الکترونیک برای دانش آموزان مدارس غیردولتی در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه در تعیین شهریه سال جاری ۱۵ درصد به کیفیت‌بخشی اختصاص پیدا کرد، ادامه داد: از این میان ۱/۵ درصد آن برای ایجاد بستر‌های لازم آموزش‌های الکترونیک و مجازی در نظر گرفته شده بود بنابراین مدارس ما آمادگی کامل داشتند تا از طریق آموزش‌های الکترونیک برای دانش‌آموزان خدمات رسانی داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی به موضوع پرداخت حق الزحمه معلمان غیردولتی هم اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه معلمان مدارس غیردولتی از طریق آموزش‌های مجازی و دور کار فعالیت‌های دانش آموزان را تحت نظر دارند بنابراین موسسان موظف هستند تا حقوق آن‌ها را به طور کامل پرداخت کنند.

آموزش‌های مجازی بعد از تعطیلات استمرار دارد

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه درباره آموزش‌های مجازی برای دانش‌آموزان، بیان کرد: مدرسه تنها محل یادگیری نیست و محیط‌های دیگری داریم که بیش از مدرسه به ما می‌آموزد.

او ادامه داد: تجربه خوبی برای آموزش الکترونیکی و آموزش از راه دور داریم تا جبران خلا عقب افتادگی درسی دانش آموزان باشد.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: در پژوهش‌های مختلف انجام شده دریافتیم برخی آموزش‌ها نظیر آموزش ریاضی و فیزیک از طریق تصویری و آموزش از راه دور تاثیرگذاری بیشتری دارد.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های از راه دور بعد از تعطیلات ادامه دار خواهد بود، گفت: دانش آموزان می توانند در صورت نیاز آموزش‌ها را تلویزیون مجددا بازبینی داشته باشند.

توضیح آموزش و پرورش درباره حضور معلمان در زمان تعطیلی مدارس

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران درباره صدور بخشنامه‌ای مبنی بر حضور معلمان و مدیران در مدارس حین تعطیلی به دلیل کنترل شیوع کرونا بیان کرد: آنچه مورد توجه قرار گرفته است حضور یکی از دست اندرکاران مدرسه اعم از کادر اداری یا مدیر برای انجام کار‌های مدرسه حین ایام تعطیلی مدارس است.

او ادامه داد: به هیچ‌وجه الزامی مبنی بر حضور تمام وقت در مدرسه نداریم و صرفا برای انجام کار‌های هماهنگی و پیش بردن برخی کار‌هایی که نیاز به حضور در مدرسه دارد، برای ساعاتی مدارس باز هستند تا نقش تسهیل گری آن برقرار باشد.

فولادوند با اشاره به اینکه هر کدام از کادر مدرسه براساس توافق خود می‌توانند در مدرسه حاضر شوند، گفت: با توجه به حجم تعطیلات باز بودن مدارس را صرفا برای انجام کار‌های اضطراری مدنظر داریم و هدف به مخاطره انداختن سلامت کادر اداری  نیست چراکه معتقدیم نیروی انسانی ارزشمندترین سرمایه ماست.

افزایش حقوق معلمان نسبت به کارکنان اداری ناچیز است

محمد جواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره ماجرای حذف رتبه‌بندی فرهنگیان و جایگزینی طرح افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اظهار کرد: افزایش حقوق کارکنان اداری با توجه به شرایط گرانی و کاهش قدرت خرید مطالبه به حقی بوده است  و کاری مثبت از سوی دولت انجام شد هرچند که در بخش خصوصی اعمال این افزایش حقوق یک چالش جدی محسوب می‌شود اما در مورد معلمان هم این موضوع به عنوان یک دغدغه جدی مطرح است.

او ادامه داد: آموزش و پرورش صف مقدم تعلیم و تربیت محسوب می‌شود و معلمان پیشگام در این مسیر هستند بنابراین باید رتبه بندی فرهنگیان برای آن‌ها اجرا می‌شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: با توجه به این شرایط معلمان اعتراض به حقی دارند که دولت در این مورد باید فکری بکند و رتبه بندی را که پیش از این برای معلمان در نظر گرفته شده بود بار دیگر اجرایی کند؛ هرچند رتبه‌بندی ایراداتی داشت، اما بدون آنکه این ایرادات برطرف شود به کلی این طرح را حذف کردند و اگر دولت به اعتراض معلمان توجهی نداشته باشد بدون شک تبعات غیر قابل پیش بینی برای آن‌ها دارند.

او تاکید کرد: از طرف دیگر این کار باعث بی‌انگیزگی معلمان می‌شود که باید تدبیری برای آن داشته باشند همچنین سخنان آقای اللهیار معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش هم برای معلمان قانع کننده نبود.

ارتقای کیفیت آموزش در کلاس‌های مدرسه تلویزیونی + جدول پخش دروس ابتدایی

محمدرضا سیفی، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر و رابط معاونت آموزش ابتدایی وزرات آموزش و پرورش با رسانه ملی در طرح آموزش تلویزیونی، با اعلام جدول پخش هفته آینده برای دانش آموزان دوره ابتدایی بیان کرد: از یکشنبه هفته آتی و با گزینشی که از آموزگاران علاقه‌مند به شرکت در جهاد ملی آموزش صورت گرفت، آقایان و خانم‌های آموزگار تازه نفس به مجموعه مدرسان فعلی اضافه خواهند شد و کیفیت آموزش ارتقا می‌یابد.

او با تشریح نحوه آموزش‌ها گفت: آموزش دروس به صورت تلفیقی و روزانه برای ۶ پایه تحصیلی ابتدایی انجام خواهد شد در حالیکه که هفته قبل روزانه برای دو پایه تحصیلی کلاس داشتیم، بدین ترتیب با اضافه شدن ساعات آموزشی هر روز دانش آموزان اول تا ششم کلاس درس خواهند داشت.

سیفی افزود: به دلیل آمیختگی دروس در دوره تحصیلی ابتدایی و اهمیت درس‌هایی مانند قرآن، نگارش، تربیت بدنی، هنر، هدیه‌های آسمانی، مطالعات اجتماعی وغیره  آموزگاران با استفاده از روش‌های خلاقانه به صورت ترکیبی همراه با دروس پایه فارسی، علوم و ریاضی آموزش این درس‌ها را نیز انجام خواهند داد و جدول تکمیلی این دروس هم اعلام می‌شود.

تعطیلی مدارس در صورت نیاز استمرار پیدا می‌کند/ زمان برگزاری کنکور تغییر نمی‌کند

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ستادی برای مدیریت تعطیلی مدارس داریم که دراین باره تصمیم گیری می کند و مهم ترین توصیه برای مقابله با کرونا جلوگیری از اجتماع است که به منظور پیشگیری از بیماری مدارس از شنبه تا دوشنبه تعطیل شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تا کنکور فرصت زیادی داریم، گفت: تاکنون تصمیم برای تغییر زمان برگزاری نداریم البته تصمیم گیری نهایی با وزارت علوم و سازمان سنجش است، اما در این موضوع تا حدی دخیل هستیم، ولی اگر نیاز باشد تمهیدات لازم را داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
بنده با ۲۷ سال سابقه و ۱۸۰ هزار به جقوقم اضافه شده
Germany
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
همکار محترم واقعا" گل گفتی این حقوق نیست همون جقوق است.
آخرین اخبار