کرونا در ایران؛ مصرف الکل برای درمان کرونا، باوری غلط که جان شما را به خطر می‌اندازد

در روز‌های اخیر مصرف الکل متانول برای پیشگیری از کرونا منجر به نابینایی، کاهش سطح هوشیاری و حتی مرگ برخی هموطنان شده است.

الکلبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شاهین شادنیا رئیس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با تاکید بر اینکه مصرف هرگونه مواد الکلی به صورت خوراکی تاثیری در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ندارد، گفت: متاسفانه در روز‌های اخیر مصرف الکل متانول برای پیشگیری از کرونا منجر به نابینایی، کاهش سطح هوشیاری وحتی مرگ هموطنانمان شده است.

شادنیا با اشاره به اینکه در روز‌های اخیر و به طور ناگهانی موارد مسمومیت با الکل متیلیک یا متانول افزایش یافته است، اظهار داشت: بیمارانی که مراجعه می‌کنند دارای علائم چشمی شامل کاهش دید، تاری دید، نابینایی و کاهش سطح هوشیاری هستند و حتی در مواردی شاهد مرگ برخی مراجعان بوده‌ایم. در عمده مراجعان باور غلطی ایجاد شده است که در واقع مصرف الکل می‌تواند نقش پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس داشته باشد.

وی با تاکید بر این که مصرف هرگونه مواد الکلی به صورت خوراکی تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد گفت: ویروس‌ها به ترکبیات الکلی حاوی ۷۰ درجه صرفا برروی سطوح و دست‌ها مقاومند و مصرف خوراکی الکل نه تنها تاثیری در پیشگیری از ویروس کرونا ندارد بلکه حتی می‌تواند منجر به مرگ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار