عمل به دستورات پزشکان تکلیف شرعی ماست

نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی گفت: تکلیف شرعی ماست که به دستورالعمل پزشکان و متخصصان عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هم‌اکنون؛ نشست ویدئو کنفرانسی مشترک آیت‌الله علم‌الهدی نماینده، ولی فقیه و علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان‌رضوی با ائمه جمعه و جماعات استان با موضوع کرونا در محل استانداری درحال برگزاری است.
 

آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی در این نشست گفت: تکلیف شرعی ماست که به دستورالعمل پزشکان و متخصصان عمل کنیم.

او ادامه داد: بخشی از این دستورالعمل مربوط به مساجد است که فرمانداری‌ها، سپاه، بسیج، ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد باید زمینه اجرای آن را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی گفت: مقام معظم رهبری اعلام فرمودند؛ هرکسی که در زمینه مقابله با ویروس کرونا به مردم کمک کند حسنه است و هرکس در شیوع این بیماری و گرفتاری افراد کمک کند، دچار سیئه، گناه و گرفتار معصیت شده است.

آیت الله علم الهدی افزود: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون نتیجه آزمایش ۱۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی مثبت بوده است.

آرایش حفاظتی و پیشگیرانه در برابر کرونا تشدید شود


علی رضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در این نشست با تاکید بر جدی گرفتن اقدامات پیشگیرانه در خصوص ویروس کرونا، گفت: اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای در برابر ویروس کرونا تشدید شود و از برگزاری هر گونه اجتماع در شهرستان‌ها بویژه شهرستان‌های مرزی باید خودداری شود.

او با تاکید بر اینکه کنترل و مراقبت نسبت به ویروس کرونا باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد، تصریح کرد: در شهرستان‌های که در مسیر راه آهن بوده و ایستگاه راه آهن دارند باید کنترل بیشتری اعمال شود.

استاندار خراسان رضوی در ارتباط با انجام تست کرونا، گفت: در حال پیگیری هستیم که تست کرونای مربوط به شهرستان‌ها در مشهد انجام شود، چون برخی از شهرستان‌ها با مشکل کیت مواجه هستند.

رزم‌حسینی در خصوص کسبه یا واحد‌های تولیدی متضرر از بیماری کرونا، افزود: پیگیری‌هایی انجام شده است که اگر واحد‌های مذکور دچار مشکلات مالیالتی شدند ملاحظاتی در مورد آن‌ها صورت گیرد تا تاثیر خسارات آن‌ها کمتر شود.

او با اشاره به محدودیت‌های ترددی خطاب به فرمانداران تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد جلسات تلفنی یا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود چراکه  تجمع امکان شیوع این ویروس را بیشتر می‌کند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه کشور از ویروس کرونا هم مثل همه بحران‌های دیگر عبور خواهد کرد، گفت: حفظ جان مردم وظیفه شرعی و قانونی مسئولان است که تمام اقدامات لازم باید در این زمینه انجام شود.

رزم‌حسینی با اشاره به استفاده از ظرفیت معین‌های اقتصاد مقاومتی افزود: در روز‌های اخیر نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان از منابع مختلف برای تهیه تجهیزات پزشکی تامین اعتبار شده است. این نشان می‌دهد که اگر به معین‌های اقتصاد مقاومتی میدان داده شود در حوزه خیرین سلامت هم می‌توانند تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار