تکذیب ادعای پنتاگون درباره حمله لیزری چین به جنگنده آمریکایی

وزارت دفاع چین اعلام کرد ادعا‌های واشنگتن مبنی بر حمله لیزری نیروی دریایی این کشور به یک هواپیمای گشت‌زنی آمریکایی واقعیت ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای اعلام کرد گزارش رسانه‌ها مبنی بر اینکه نیروی دریایی این کشور به سوی یک هواپیمای گشت آمریکا حمله لیزری کرده است، با «واقعیت مطابقت ندارد».

اواخر ماه گذشته میلادی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از هدف قرار گرفتن یک هواپیمای نظارتی این کشور از سوی نیروی دریایی چین در حریم هوایی بین‌المللی خبر داد. برخی منابع خبری نیز پیشتر به نقل از ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام مدعی شدند نیروی دریایی چین در ۱۷ فوریه گشت دریایی آمریکا و یک فروند هواپیمای جنگی پوسایدون را در حالی که در ۳۸۰ مایلی غرب گوآم حرکت می‌کردند، هدف حمله لیزری قرار داده است.

وزارت دفاع چین در این بیانیه اعلام کرد: «در ۱۷ فوریه یک هواپیمای گشت p-۸A آمریکا هشدار‌ها را نادیده گرفته و مشغول رفتاری بوده است که پرسنل هر دو طرف را به خطر می‌انداخت، زیرا کشتی‌های چینی در حال انجام یک تمرین معمول دریایی بودند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «تمامی اقدامات چین در طول این رویداد بی‌خطر، حرفه‌ای و مطابق با قوانین بین‌المللی بود.»

وزارت دفاع چین جزئیات بیشتری در این خصوص اعلام نکرد. این در حالی است که آمریکا اقدام ناوشکن نیروی دریایی چین را «خطرناک و غیرحرفه‌ای» دانسته بود.

گفته می‌شود لیزر‌های نظامی با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند و صرفا از روی صفحه رادار تشخیص داده می‌شود. ارتش آمریکا گفته است لیزر‌های نظامی به طور بالقوه می‌توانند صدمات جدی به خدمه و ملوانان و همچنین کشتی‌ها و هواپیما‌ها وارد کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ننگ بر امریکا
آخرین اخبار