دارو‌یی با نام‌ "روغن بنفشه" از اساس فاقد بنیان علمی است

اخبار بسیاری مبنی بر تایید و یا عدم تایید داروی امام کاظم (ع) و روغن بنفشه در فضای مجازی منتشر شده است اما واقعا اصل ماجرا چیست و آیا این دارو می تواند ما را درپیشگیری از کرونا، یاری دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اخبار ضد و نقیض در خصوص  داروی امام کاظم(ع) بسیار است  به همین جهت، در این مورد پیگیر شدیم تا صحت ماجرا را در یابیم.
 
 حمید عبدی متخصص طب سنتی و چینی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  گفت: در طب غربی،دارو اثر بخش، باید آزمایش شده باشد و نتایجی از آنها حاصل شود تا بتوان به طور یقینی در درمان بیماری ها مورد استناد قرار گیرد.

این متخصص طب سنتی و چینی گفت: طب سنتی هم مجرب است یعنی موارد استناد شده آن باید نتیجه بخش باشد، اصول علم پزشکی در تعارض با هم نیست بلکه مکمل هم هستند در ویروس کرونا پیشگیری، مقدم است مانند، تاکید بر شست و شوی دست، دوری از اجتماعات و دید و بازدید و مسافرت‌ها .
 
این در حالی است که چندی پیش، رئیس انجمن طب سنتی خراسان رضوی گفت:  دارو‌هایی با نام‌های "امام کاظم و روغن بنفشه" از سوی برخی افراد فاقد تخصص،  به عنوان داروی پیشگیری از بیماری کرونا تجویز شده، که از اساس فاقد بنیان علمی است.
 
انتهای پیام//ف.غ
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.