پاسخ به سوالات شما؛

ویروس کرونا؛ آیا حیوانات خانگی باعث انتقال آلودگی می‌شوند؟

یک متخصص عفونی درباره احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق مرغ و خروس توضیح داد.

جمال میرزایی فوق تخصص عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نکات رعایت شده افراد در خانه‌هایی که به پرورش مرغ و خروس می‌پردازند، گفت: بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در خانه‌هایی که افراد به نگهداری مرغ و خروس اقدام می‌کنند این است که به هیچ عنوان تماس نزدیک با آن‌ها نداشته باشند.

او افزود: همچنین افراد نباید با حیوانات خیابانی ارتباط داشته باشند؛ چرا که ممکن است آن‌ها به این ویروس خطرناک مبتلا باشند و آلودگی را انتقال دهند.

میرزایی گفت: در صورتی که افراد با حیوانات خانگی از قبیل مرغ و خروس در ارتباط بودند با رعایت بهداشت فردی از قبیل شستشوی دست می‌توانند از بروز کرونا تا حدودی پیشگیری کنند.


بیشتر بخوانید: هشدار؛ مراقب عواقب هولناک مصرف الکل صنعتی باشید/مرگ و کوری در انتظار مصرف کنندگان متانول


ویروس کرونا این روز‌ها آرامش را از افراد گرفته و آن‌ها را با نگرانی روبه رو کرده است. اما به گفته متخصصان بهداشت و کسانی که در این زمینه فعالیت دارند در صورتی که بهداشت فردی مانند شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع رعایت شود جای هیچ نگرانی نیست. اما بعضی افرائ حسابی خود را سرگرم این ویروس کرده اند و با حساسیت بیش از حد مانند ضدعفونی کردن تمامی سطح خارج از عرف خود و دیگران را در معرض آزار و اذیت قرار داده اند.


بیشتر بخوانید: توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت برای مردم ایران/ خارجی‌ها از توانمندی ایران در مقابله با کرونا انگشت به دهان ماندند


بعضی افراد با نگهداری حیوانات خانگی مانند مرغ و خروس به راحتی بعد از تماس با آن‌ها به مصرف غذا می‌پردازند یا دستان خود را به نواحی صورت مانند چشم، دهان و بینی می‌مالند و هرگز پیش خود فکر و گمان نمی‌کنند که ممکن است این حیوان با آن جثه کوچک ناقل آلودگی باشد و کرونا را منتقل کند.


بیشتر بخوانید: افزایش مسمومیت‌های الکلی با شیوع کرونا/ باور‌های غلطی که افراد را راهی بیمارستان می‌کند


بهترین روش به توصیه و تاکید متخصصان عفونی این است که بعد از تماس با حیوانات خانگی دستان خود را ضدعفونی کنیم و تا حد امکان از لمس کردن آن‌ها بپرهیزیم. اگر کودکی در منزل دارید که با این حیوانات بازی می‌کند حتما حواستان باشد که در طول بازی کودک به هیچ عنوان دستانش را به نقاط مختلف بدن نزند باید بعد از تمام شدن بازی لباس او را عوض کنید و نواحی که فکر می‌کنید به ویروس آلوده شده اند را با الکل یا وایتکس ضدعفونی کنید.

ویروس کرونا؛ چه نکاتی هنگام تماس با مرغ و خروس باید رعایت شود؟


بیشتر بخوانید: رتبه بندی معلمان در واقعیت حذف شده است/ تست کرونا به صورت آنلاین/ کاهش ساعات اداری تهران تا ساعت ۱۳


ممکن است بعضی کودکان سابقه بیماری‌های مزمن قلبی، ریوی و ... داشته باشند پس در صورتی که فرزندانتا دارای چنین مشکلات حاد و جدی بودند با رعایت اصول بهداشتی و آموزش صحیح، ترس را از آن‌ها دور کرده و اضطرابشان را به حداقل برسانید.

مسئولان با اطلاع رسانی به موقع و صحیح باید استرس یا اضطراب را از افراد دور کرده و با اخبار امیدوار کننده آرامش را به آن‌ها برگردانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.