ابطال همه پرواز‌ها و تور‌های نوروزی در پی شیوع کرونا

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: پس از توصیه مسئولان مبنی بر اینکه مردم در خانه بمانند و اقدام به سفر نکنند، تمامی پرواز‌های ورودی و خروجی و همچنین رزروی‌های هتل‌های استان لغو شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دبیر انجمن صنفی دفاتر مسافرتی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر وضعیت پرواز‌های ورودی و خروجی به این صورت است که تمامی تور‌ها و سفر‌هایی که به مردم فروخته و هتل‌هایی که رزرو شده‌اند، لغو شده و این در حالی است که متاسفانه با وجود اینکه بار‌ها از سوی مسئولان اعلام شده بود که برای جلوگیری از شیوع این بیماری مردم در خانه‌های خود بمانند و سفر نروند، اما متاسفانه باز هم افرادی بودند که به این اعلامیه توجهی نداشتند.

او ادامه داد: از این رو آن دسته از افرادی که پس از این اعلامیه اقدام به خرید بلیط کرده‌اند، هیچ راهی برای برگشت آن‌ها وجود ندارد و مسئولیت برگشت بر عهده خودشان است، زیرا که شرکت‌های هواپیمایی تمام پرواز‌های آن‌ها را بنا به دستورالعمل‌هایی که به دست آن‌ها رسیده است، باطل کرده‌اند و شرکت‌های هواپیمایی هیچگونه مسئولیتی در مقابل خسارات آن‌ها ندارند، زیرا از پیش به آن‌ها اطلاع‌رسانی شده بود که مردم در این وضعیت بحرانی اقدام به سفر نکنند.

فرقانی با اشاره به خسارت‌هایی که در پی لغو این پرواز‌ها به هتل‌ها و سایر نهاد‌های مرتبط وارد شده است، گفت: در واقع این خسارت‌ها قابل شمارش نیستند، برخی از آژانس‌های مسافرتی مسائل بانکی داشتند که باید نسبت به پرداخت آن‌ها اقدام می‌کردند و همچنین وجوهی که از مسافران برای رزرو هتل و تور گرفته شده نیز به آن‌ها باز گردانده می‌شود، اما هنوز وجوهی به هواپیما‌ها و به ویژه هواپیما‌های خارجی پرداخت نشده و به این سرعت نیز به دفاتر مسافرتی بازنمی‌گردد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: بنابراین مردم برای دریافت این هزینه‌های خود باید صبر کنند تا از بحران شیوع کرونا عبور کنیم و بتوانیم این مسائل را حل کرده و طبق قوانین نیز وجوه دریافتی از مردم را باز گردانیم. البته گفتنی است که ما مکاتبات متعددی را با دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و مرکز نیز در راستای جبران این خسارت‌ها داشته‌ایم.

فرقانی ادامه داد: همچنین ما نیز برای جبران این خسارت‌ها درخواست وام کرده‌ایم تا بتوانیم بخشی از این خسارت‌های وارد شده و هزینه‌هایی که وجود دارد را به مردم بپردازیم و در حال حاضر هم در حال پیگیری این موضوع هستیم.

منبع: ایکنا


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.