مهمترین رویداد‌های دولت در آذر ۹۸؛

از اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تجهیزات پزشکی تا موافقت رئیس جمهور با استعفای وزیر جهاد

در این بسته خبری مهمترین رویداد‌های خبری حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان را در آذر ۹۸ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تجهیزات پزشکی، بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور، موافقت رئیس جمهور با استعفای وزیر جهاد کشاورزی، واکنش وزیر صمت به  کمپین «نه به کالا‌های قیمت نخورده  از مهمترین اخبار حوزه دولت در آذر ۹۸ است.

یکی از اخبار خوشحال کننده در اوایل آذر ماه سال قبل امضای تفاهم نامه مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و بانک توسعه تعاون به منظور مقاوم سازی، توانمندسازی و اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار بود.

مهم

بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور از مهم ترین اخبار اقتصادی دولت به حساب می آید که ششم آذر  جلسه هیئت وزیران، سازمان برنامه و بودجه کشور گزارشی از کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور به هیئت وزیران ارائه داد.

آذر امسال انتشار خبر بوی نامطبوع در تهران واکنش های جدی را به دنبال داشت تا جایی که پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه جلسه هئیت دولت در تاریخ سیزدهم آذر با تأکید بر این که منشأ بوی نامطبوع تهران در دست بررسی است، گفت که قرار است در کمیته‌ای در استانداری تهران این مساله بررسی شود.

مهم

اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تجهیزات پزشکی یکی دیگر از اخبار مهم دولت در این ماه به شمار می رود، چرا که در سومین روز از جلسات فوق‌العاده هیات دولت در اواسط آذر ماه تهیه و تأمین کالا‌های اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به تصویب رسید.

پس از این اتفاقات، با موافقت رئیس جمهور با استعفای حجتی وزیر سابق جهاد حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور با صدور حکمی مهندس عباس کشاورز را به عنوان سرپرست "وزارت جهاد کشاورزی" منصوب کرد.

مهم

مدتی بود که در فضای مجازی کمپینی تحت عنوان« نه به کالا‌های قیمت نخورده » به سرعت همانی شد و رضا رحمانی وزیر صمت در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره این کمپین بیان کرد که عدم درج قیمت جزو تخلفات است؛ ضمن اینکه بهتر است مردم کالای ایرانی مصرف کنند.

اما در آخر یکی دیگر از مهمترین رویداد‌های آذر ماه ابلاغ  قانون موافقتنامه چارجوب تسهیل تجارت بدون کاغذ فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه بوده که با توجه به به اهمیت تجارت به عنوان نیروی محرکه رشد و توسعه و نیاز به افزایش کارایی معاملات تجارت بین المللی در منطقه رئیس جمهور این قانون را برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد.


بیشتر بخوانید:اطلاعیه دفتر معاون اول رییس جمهور پیرامون خبر گفت‌وگوی تلفنی جهانگیری با استانداران


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار